Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Innkjøp av domener. Er det lønnsomt?

Ser at det er nokon som gjer business av å kjøpe inn domener. På kva måte er dette potensielt lønnsomt? Det kostar vel litt å vere i besittelse av domener? Kva domeneleverandør er det evt lurt å satse på?
 
Ser at det er nokon som gjer business av å kjøpe inn domener. På kva måte er dette potensielt lønnsomt? Det kostar vel litt å vere i besittelse av domener? Kva domeneleverandør er det evt lurt å satse på?

Du kan ha flaks, men å kjøpe tilfeldige domener uten mening er tapsprosjekt.
 

zapotek

Medlem
Lurt om du klarer å finne domener noen er villige til å betale for.
Dumt om du registerer domener ingen er villige til å betale for.
 

PIP

Medlem
Du legger noen kvasse føringer her "tilfeldige domener uten mening"... Det sier seg selv at meningsløse domenenavn plukket med bind foran øynene er risikosport. Det er en fordel om man tenker at "Dette domenet kan jeg selge videre for så og så mye. Personlig så kan jeg kjøpe hundrevis av domener før jeg er i nærheten av å gå med tap. Også er det spørsmål om hvilken stratgi man velger. Lav pris høy omløpshastighet, eller høy pris og en lavere omløpshastighet. Dette må selvsagt vurderes opp mot domenets kvalitet og salgsmetode - om du driver aktivt oppsøkende salg eller defansivt salg.

Som svar til TS: Ja, det kan være lønnsomt!

Du kan ha flaks, men å kjøpe tilfeldige domener uten mening er tapsprosjekt.
 
Sist redigert:

Bjørn

Domenespekulant
Akkurat som når det gjelder andre ting, bør man ha litt kunnskap for å lykkes... dog er det noe de fleste klare med litt kunnskap og flaks...
 

OldHP

Medlem
Jeg har ca 100 domener og har såvidt solgt. De fleste er .org og .net noe som ikke er verdt allverden idag men det sies at verdien vil stige etterhvert.
 

Bjørn

Domenespekulant
I Norge er det stort sett bare .no som selger. Ellers er .com stort sett det eneste gjeldende, selv om svært gode domener under alle TLD-er self selger.
 

Self-Made.

Nybegynner
I Norge som har en ok økonomi og kjøpekraft, er det blitt mer og mer vanlig/...eller ikke uvanlig at enkelte utenlandske selskaper kjøper seg inn, da kan et .no domene være en fin ting.

Det er ikke så mange i hele verden som benytter seg av "norske ord", men til gjengjeld kan en jo fylle .no nettadressen(e) med noe av verdi i seg selv. Da stiger verdien og en kjøper kan komme, fra Norge eller utlandet.

Og hvem skal en selge til, hvis det er formålet så er det et viktig spørsmål...hvem...hvem...hvem ?

Hvem er den virkelige fremtidige kjøperen for hvert domene en besitter ?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Innkjøp av domener er ikke lønnsomt.
Salg av domener derimot kan være lønnsomt.
 

Bjørn

Domenespekulant
--------------------------------------------------------------------------------
Sist endret av Self-Made. : I dag kl 12:54. Årsak: ...maten smakte godt skrivefeil oppdaget


hehe :)
 

Bjørn Andersen

Webmaster
gode domener som bil , lån, smykker, altså ett ords domener synes jeg er et godt marked for, men alle disse middelmådige domenene ser jeg ikke helt potensialet i... men enhver gjør jo selvfølgelig det man vil, og all cred til de som tjener på dette
 

Bjørn

Domenespekulant
Gode to-ords domener og ord med flertalls endinger etc. er også blitt populære, fordi de beste ett ords domener er blitt veldig vanskelig å få tak i (uten stor lommebok).. stort sett alt er selvfølgelig registrert, så som 2 bokstavers domener og de fleste gode 3 bokstavs domener.. sånn er det under NO og under stort sett alle TLD-er.. er det så vanskelig å skjønne da?
 

Bjørn Andersen

Webmaster
tja jeg er uenig i at de meste av 2 bokstavers domener og de fleste gode 3 bokstavs domener er tatt på .no men som sagt, for all del tjener man ok på dette så er det jo bare kjøre på
 

Bjørn

Domenespekulant
Har full oversikt over 2 bokstavers NO og god over 3 bokstavers - tro meg det meste er registrert som er verdt å ha...
 
Topp