Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Innstikk for søk

webpiken

Medlem
Er det noen som har vært borti et søke-innstikk til WordPress som faktisk crawler bloggen og skaper en søkeindeks ut fra det, i motsetning til å bare indeksere det som finnes i databasen?

Jeg vet man kan bruke tilpasset søk fra Google, men da følger det jo annonser med på søkeresultatet, og det er ikke ønskelig i dette tilfellet.
 

adiabatisk

Medlem
Det er mulig å bruke Google Custom Search uten reklame, koster dog 100$ i året om jeg ikke huser helt feil.

Lurer på om det ikke er mulig å få uten reklame også hvis et bloggen er non-commercial.

Uansett, min erfaringen tilsier at det å ha en kombo av in-house search og Google Custom Search er best.

Hvorfor?

WP egen søkemotor

Pros
- Fordi med in-house search kan man søke på poster med en gang
Cons
- Leverer ofte litt upresise søkeresultater.

Google Custom Search

Pros
- Leverer meget gode søkeresultater
Cons
- Filene må indekseres av Google først.

Ellers har vi WordPress › Search Everything « WordPress Plugins som du kan reindeksere selv. Fungerer meget bra.

WF bruker begge deler om jeg ikke tar helt feil:)
 

webpiken

Medlem
Det er mulig å bruke Google Custom Search uten reklame, koster dog 100$ i året om jeg ikke huser helt feil.

Hvor har du sett/hørt dette? Hos Google selv står det oppført at det er kun mulig å få bort annonsene ved å være «501(c)(3) non-profit, university, or government agency».

Ellers har vi WordPress › Search Everything « WordPress Plugins som du kan reindeksere selv. Fungerer meget bra.

Denne pluginen indekserer kun det som ligger i databasen, ihvertfall var det slik sist jeg sjekket, så da er jeg like langt.
 
Topp