Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Inntjening via Tradedoubler vs Adsense

Web2000

Medlem
Jeg har diverse sider som jeg driver å eksprementerer litt på for tiden og lurer i den forbindelse på deres erfaringer.
Det jeg ønsker å finne ut av er om det lønner seg å kombinere Tradedoubler og adsense, eller kun kjøre en av dem.
Og sidene det gjelder er typiske salgssider som f.eks blekkpatroner, kontaktlinser eller reiser. Min teori er at Adsense vil stjele en del salg fra programmene gjennom tradedoubler og at det i lengden kun vil lønne seg å ha Tradedoubler på slike sider som omhandler produkter hvor provisjonen på produktet er såpass høy (kanskje 50, 100 eller 200 kr).

Hva er deres erfaringer?
 

Ole

Medlem
Det er bare å regne ut hva hvert klikk er verdt hos Tradedoubler, og så se på gjennomsnittsutbetalingen for klikkene til Adsense.
Størrelsen på provisjonen er i seg selv lite relevant.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om du er redd for at Adsense stikker av med provisjon du kunne dratt inn gjennom f.eks annonsenettverk som Tradedoubler og Euroads lar du jo ganske enkelt være og bruke Adsense.

Jeg ville gått for affiliatenettverk tror jeg, og holdt meg langt unna Google. Tenk så kult om alle hadde gjort det samme? :D

- Skål.!
 

Web2000

Medlem
Jo, det er jo greit nok det. Det er jo ikke så utrolig vanskelig å måle det, men det bør gjøres over tid for å få best mulig sikkerhetsmargin.
Men jeg lurte på om dere hadde gjort dere noen erfaringer.
F.eks nokså konkret på at sider som du selger flybiletter på ikke lønner seg å ha adsense på mens sider du selger kontaktlinser på lønner..

Kan være det var en ønsketekning fra min side :)
 

tritrans

Medlem
Hei,

Det som teller er hvor mye man tjener på hver visning. Gjerne oppgitt som eCPM.

Det virker som om mange av Tradedoublers annonsører har kuttet ned på budsjettet. Noen har sluttet med visningssalg (Ebookers, StarTour). Noen gode programmer har sluttet (Ellos, Get). Noen har ikke betalt siste regninger (Spreadshirt ?). Dette fører til en nedadgående trend. For litt over et år siden var Sesam en vinner og gjennomsnittet til Tradedoubler lå over Adsense.

Nå for tida gir Adsense bedre gjennomsnittlig avkastning enn Tradedoubler, også på grunn av at de betaler i US$ (som alle veit er sterk for øyeblikket).
Når det er sagt er adsense også i en nedadgående trend, så man må følge med.

Jeg vil ikke publisere eksakte tall her, det har jeg vel heller ikke lov til i følge avtalene med Tradedoubler og Adsense. Lag din egen statistikk og følg med.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp