Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Internasjonalt selskap oensker mitt Snapchat brukernavn

EspenS

New Member
Hei,

haaper noen her inne paa forumet kan hjelpe meg. Jeg fikk nylig en mail fra Snapchat at et stort internasjonalt selskap oensker mitt Snapchat brukernavn... De tilbyr aa bytte med et annet brukernavn.

Mitt spoersmaal til dere er foelgende:
- Kan jeg kreve noen form for kompensasjon i form av penger fra Snapchat/ selskapet for aa bytte brukernavn? I disse tider maa det jo vaere mye verdt med et passende brukernavn paa Snapchat.
- Kan jeg beholde mitt eksisterende brukernavn? Jeg har tross allt navnet til dette selskapet som mitt brukernavn og antar at jeg kommer i konflikt med noen "trademark" lover og regler.

jeg maa gi de et svar innen 3 dager og haaper at noen kan hjelpe meg da jeg ikke vet mine rettigheter...

Noe som er viktig aa faa frem er at jeg ikke ser for raske penger men heller ikke vil gi fra meg navnet uten at jeg vet hva mine rettigheter er. Det gjelder et amerikansk selskap...

paa fohaand takk.

mvh
Espen
 

Martin R

Medlem
Hjem - Juss24

Juss24 er en nettbasert forbrukertjeneste for juridiske avtaler og dokumentmaler. Vi kobler norske forbrukere med kvalitetssterke avtaleverk innen et bredt spekter av juridiske fagområder. :)
 

EspenS

New Member
Hei,

takk for respons folkens. jeg mener jeg har lest om et tilfelle der noen i liknende situasjon har foreslatt en sum og det har foert til at saken har endt i retten osv,, vil ikke havne i liknende situasjon.

igjen takk
Espen
 

Atian

Medlem
Hva med å fortelle oss hvilket navn det gjelder, så får man jo en formening om dette er et stort selskap og hvilke varemerker det gjelder.
Men om du har valgt å ta et varemerke som brukernavn, så skal nok snapchat sende deg en mail for å være hyggelig. Etter tre dager så forbeholder de seg retten til å "konfiskere" brukernavnet og gi deg et nytt.
 

EspenS

New Member
Hei igjen,
Det er en sportskanal med nesten samme navn som meg selv. Dere kan sikkert gjette dere frem til selskapet...
Hvorfor kan de endre mitt brukernavn etter 3 dager?
 

JoachimO

Medlem
Dersom brukernavnet ditt er ESPN vil jeg nok ikke bli overrasket om du plutselig logger inn og heter "randomuser937362" plutselig
 

Chris M

Medlem
Du må ikke finne på å gi det fra deg uten en solid kompensasjon. Brukernavn på Snapchat finnes det ikke rettspraksis på.

Jeg eide tidligere en del .no pokerdomener på firma som ikke hadde registrert sitt varemerke i Norge. Fikk betalt for å gi fra meg alle, untatt ett. Når alt kommer til alt er det en lang prosess å få fra deg dette navnet, og noen rettsprosess blir det ikke. Det som kan skje er at Snapchat gir de rett til navnet, og det vil ikke koste deg all verden.

Jeg tilbyr meg herved å kjøpe Snapchat-navnet ditt for 5000 kr.
 
Topp