Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Internet Explorer 8 Beta er ute!

Ståle

Medlem
Da var første betautgaven av IE8 ute. Selv om de fleste her inne sikkert ikke bruker IE, så gjør fremdeles en del andre det, og det kan være en fordel at websiden din ser alright ut i den.

Har ikke fått testet så mye enda, men la merke til at i url feltet så utheves selve domenenavnet. (eks: http://www.webforumet.no)

Litt stilig. :)

Internet Explorer 8 Beta: Download Now
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Satser dem ikke mer paa aa foelge de samme retninglinjene og aapne standardene som alle andre naa? Om dem gjoer det og kjorer en tvangsoppdatering blir det mange happy webmastere.. deriblant meg!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jo. det skal faktisk stemme at IE8 følger de åpne standardene. Det er MEGET positivt for oss som lager nettsider. Jeg har personlig gitt faen i å lage IE-hacks på mine nettsteder, så for meg spiller dette en stor rolle da jeg nå kan slappe litt mer av i forhold til bekymringer om at sider til kunder vises feil i IE. Hadde vi nå bare fått alle til å oppgradere til IE8 hadde verden blitt et mye bedre sted.

Et kjapt blikk på stats til AG viser at 20% av brukerne faktisk ennå bruker IE6, så det kan vel ta en stund til alle har IE8..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tja... Jeg kjørte på og installerte denne, og min mening er stor skuff...
En ting som var bra, var at her kan du emulere tilbake til IE7, ved ett enkelt klikk i nettleseren.

Nå har jeg ikke fått sett mye på dette, men allerede første av mine egne internettsider viste forkjellig fra både Firefox, Opera og på toppen av det hele deres egen forgjenger IE7...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er jo INGEN tvil om at IE er den suverent dårligste nettleseren på markedet (dårligst på sikkerhet, funksjoner, stabilitet, gjengivelse av nettsider, osv), men det at den nå skal følge w3c-standarder er i det minste et skritt i riktig retning. At den fremdeles er ekstremt ubrukelig og et skikkelig bloatware er annen sak.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Etter min erfaring er IE et godt bilde på hvor crappy produkter MS faktisk lager. Windows er et annet eksempel. Etter migrasjonen til MacOSX har min datahverdag faktisk blitt mye enklere.

Det er vel bare Windows-brukere som aksepterer slike feil som KONSTANT oppstår med systemet deres. Tenk om sokkene dine hadde eksplodert hver 4.dag? Eller om bilen din hadde sluttet å virke 2 ganger om dagen, for å begynne å virke igjen etter at du hadde rullet ned og opp alle vinduene? Det hadde du ikke akseptert, men på PC'en din..

Ja, der er det jo greit.
 

picxx

Well-Known Member
Faktisk har jeg sokker som, ikke eksploderer hver 4.de dag, men hver andre dag. Volvoen nekter å gå før jeg har tatt ritualet med å sveive ned rutene tre ganger, blåse hardt på sigarettlighteren, kjøre askebegret hardt ut og inn minst tre ganger og foreta den obligatirkse regndansen før hver start. Trenger vel ikke nevne at kaffetrakteren ikke vil brygge før den får sine tre stryk, fire klemmer (nei, det er en hunn-kafftrakter, så jeg er ikke homo) og påklistret nakenbilde av johnny depp for hver dag...

Pc'en er forøvrig bare en lek...
 

Tonny Kluften

Administrator
Høyresokken min er sjalu på venstresokken (gud vet hvorfor) så jeg har det svare strev med å skille dem hver dag før frokost. Uff, for et hardt liv.

Oj, det var skikkelig off topic, får skrive noe on-topic før jeg må gi meg selv infraction.

Når kommer den IE8 ut av beta da? Og hvor lenge går det før 90% avbrukerne bruker den ? 2010-2011?
 

picxx

Well-Known Member
Når kommer den IE8 ut av beta da? Og hvor lenge går det før 90% avbrukerne bruker den ? 2010-2011?

Antakelig.
Ser at like under 60 prosent av mine bruker enda bruker IE6 på mine engelske sider så det vil ok ta litt tid før de skjønner at IE7 ikke var det helt store og derfor oppgraderer til IE 8 ja. En genereasjon kamskje.....

På norske sider er tallene noe helt annet, og de er skikkelig "internet savy" .. norske brukere vil nok oppgradere rimelig kjapt.
 

Msites Ltd

Livsnyter
PC'n er faktisk det som er minst trøblete i min hverdag også - enda det er den jeg bruker mest! I alle fall hvis vi ser bort fra min 5 år gamle bærbare som syntes han hadde fått nok juling og har valgt å slå litt tilbake....
Bilen starter når den vil - og da helst i finvær.....
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, hva annet er det å vente egentlig.

Tja.. Det var det da... :p
Det er vel ikke stort annet å forvente...

Ellers.. Ikke mye intressant for dere, men nå fungerer altså ikke IE lenger på denne maskinen. Den starter, men hvis jeg faktisk vil surfe, og faktisk få besøke andre sider enn msn.no må jeg nok ty til Opera eller Firefox.. :p
 
Topp