IOS utvikler - 33% eierskap

En tråd i 'Generell snakk' startet av Tor2, 8 Feb 2018.

  1. Tor2

    Tor2 Member

    Innlegg:
    33
    Tallene stemmer. Lik eierandel for lik jobb. Det hadde vært enda mer foretningsmessig katastrofe og ikke ha appen utviklet, eller utviklet i dårlig forstand - og siden dette er mer hobbyprosjekt enn reelt levebrød så er det for meg det viktigste at alle parter innvolvert i prosjektet er fornøyd. Erfaringsmessig bryr folk seg mer om sluttproduktet om de har en eierandel mot når de bare få et vist oppdrag å løse, dette igjen gjennspeiler seg i sluttproduktet og jeg ser på det som en større gevinst enn å tjene 16.5% mer på et sluttsalg om vi var 2.

    Nå skal det sies at i dette spesifikke tilfelle så var det ingen som hadde lyst på 33% eierskap, personen som IOS utviklet fikk timesbetalt og var fornøyd med det. Nå har ikke jeg snakket med han i ettertid, men jeg tror kanskje han skulle ønske han tok den første avtalen.

    Dette er vel risk vs reward.

    Forrettningsmessig etter boken skulle jeg ha gått 100% eierskap og leid inn personer til å jobbe for meg slik at jeg tjente mest mulig på egen idé. Det er ikke noe jeg er komfortabel med.

    Takk! Det var veldig morsomt å få respons på arbeidet!

    Jeg ser denne så absolutt, så er det å klare å spotte de prosjektene som har noe mer verdi enn bare antall timer jobbet. Risk vs Reward.

    Både denne appen, og den neste i utvikling, er det studenter eller hobbykodere som fint kan stå for, og vil være en unik mulighet for dem å jobbe til seg erfaring og mulignes en slump med penger ved salg. De kan fint jobbe for timespris, men da må jeg vurdere hvor mye kunnskap de har og prise deretter, og det er tid og ressurser brukt.

    Jeg finner også studenter eller "hjemmesnekkrere" mer engasjert i prosjektet som helhet, de tenker noe mer utover "timespirsen" og er ofte innovative, kommer med gode løsninger som i sluttproduktet viser seg å være minst like genialt som den orginale idéen om appen.

    Derfor er det mer naturlig for meg å tilby 33% eierskap, istedenfor "jobb x antall timer så jeg kan bli rik på deg".
    Forretningsmessig så er jeg sikker på at produktet vinner i helheten på denne jobben, og om produktet er bedre vil det kunne ha større salgsmessig gevinst enn om jeg skulle "styr skuta alene".

    Man vil selfølgelig aldri vite, men for min del så er jeg ingen tvil. 33% eierskap fordelt over 2 kodere og 1 "potet" har vist seg å være en suksess.
     
  2. Stein Ove Helset Hacker

    Innlegg:
    254
  3. Steve Cash

    Steve Cash Medlem

    Innlegg:
    1.742
    Dette innlegget er om bruk av appen, ikke utvikling, jeg innser at det bryter med trådens opprinnelige tema.
    Jeg lastet ned appen, dette kan være noe for meg, jeg klarer også å ødelegge alle planter og blomster som kommer i hus.
    Jeg gjorde noen søk, bl.a. etter to planter jeg nettopp har fått, en orkidé og en magnificus (MagniFicus, Magni Ficus, skrivemåte varierer litt her og der.) Det jeg la merke til er at hvis det ikke er noe svar på søket så kommer jeg bare en en blank side i appen uten noen forklaring. Om dette skyldes at planten ikke er i appen eller at jeg har skrevet feil vet jeg ikke.

    Orkideer har faktisk et menyvalg på forsiden, hvorfor da ikke treff enten jeg skriver orikidé eller orkideer i søket. MagniFicus vet jeg ikke hvor vanlig er, men det finnes da en del treff på den på nettet.

    Jeg syns derfor dere bør forbedre søkefunksjonen, kanskje en liten forklaring på hvor en ikke får treff, hvis det er skrivemåten som er feil så bør resultatene vise treff i nærheten av det som er skrevet.
     
    Sist redigert: 3 Mar 2018
    Tonny Kluften liker dette.
  4. Tor2

    Tor2 Member

    Innlegg:
    33
    For min del går det helt fint.
    Dette er noe som er lagt til oppdateringslisten, så her kommer det en forbedring i fremtiden!
    Noe du påpekte, og som kan være lurt, er å legge inn "vi fant ingen plante, prøv på nytt" melding.
     
    Steve Cash liker dette.
  5. Tor2

    Tor2 Member

    Innlegg:
    33
    Stemmer. Den første versjonen ute var på ett rammeverk som vi modifisert. I overgang til Android trengte vi en SWIFT koder til å fortsette arbeidet med IOS appen. I dag er dette leid bort til eksternt arbeid.
     

Del denne siden