Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ip-adresser

svadagutten

New Member
Hei,

Er det noen her som har erfaring/peiling på Get?

I så fall,
er det mulig at noen andre får tildelt samme ip-adresse som meg?
og hvordan kan jeg resette min ip-adresse?
jeg vet at man har lease time på 48 timer, men jeg vil nødig måtte skru av hele opplegget i 48 timer for å få resatt adressen.

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg i forskjellige sammenhenger får beskjed om at ip-adressen min er blokkert fra div nettsider, uten at det ligger noen grunn i bunn for at den skal være blokkert, så det kan virke som flere har samme ip som meg. Men er det i det hele tatt slik at andre kan ha samme ip som meg?

help plz :)
 

kek91

Webutvikler
IP adressen din er unik og ingen andre kan ha den samtidig, men merk at IP'n du bruker kan ha vært brukt (og misbrukt) av andre folk tidligere.

Det beste er kanskje å sende en mail til Get og spør om de kan hjelpe deg videre med å anskaffe ny ip, evt kan du prøve å restarte og resette ruteren din og la den stå frakobla i 10 min.
Hvis det kun gjelder et par nettsider og du ikke orker å styre med ny IP så kan du besøke nettsidene via en proxy... men det går ofte treigt, i hvert fall på offentlige gratis proxyer
 

kek91

Webutvikler
Tenker du på IP adressen på det lokale nettverket? Ja der hender det ofte at man får lik IP adresse, enten ved at DHCP tjenesten ikke fungerer som den skal eller at to klienter setter manuell IP til samme adresse, men jeg tenkte mer på ekstern IP som går fra ruteren din og ut på internett. Har aldri hørt om tilfeller hvor den den eksterne IP'n kræsjer med en annen.
 

spikre

peterhamre.no
Tenker du på IP adressen på det lokale nettverket? Ja der hender det ofte at man får lik IP adresse, enten ved at DHCP tjenesten ikke fungerer som den skal eller at to klienter setter manuell IP til samme adresse, men jeg tenkte mer på ekstern IP som går fra ruteren din og ut på internett. Har aldri hørt om tilfeller hvor den den eksterne IP'n kræsjer med en annen.

Stemmer:)
 

kek91

Webutvikler
Da er vi på samme spor :p

Men det er ikke dette som er problemet dessverre fordi internett fungerer greit, det er bare visse sider/tjenester som blokkerer IP'n hans, og da er det den eksterne IP'n som blir blokkert. Ingen på internett kan vite om man bruker 192.168.0.5 eller 10.0.0.5 som lokal IP.


Som sagt ville jeg prøvd å kontakte Get eller resette ruteren (factory reset) for å fornye IP'n. Husk at alle innstillinger o.l. må settes opp på nytt hvis du resetter ruteren.
 

Mortenxx

Medlem
Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg i forskjellige sammenhenger får beskjed om at ip-adressen min er blokkert fra div nettsider, uten at det ligger noen grunn i bunn for at den skal være blokkert, så det kan virke som flere har samme ip som meg. Men er det i det hele tatt slik at andre kan ha samme ip som meg?

help plz :)

Blir du blokkert fra samme TYPE nettsider hver gang, eller forskjellige?

Internett-abonnement har diverse muligheter til å blokkere nettside TYPER etter brukerens egne ønsker, f.eks. som "Foreldre kontroll" løsning.

Det samme har også nettlesere. IE8 har f.eks. "Internett sensur" som kan blokkere diverse saker. Finnes på menylinjen "Verktøy" --> "Alternativer for internett" --> "Innhold" (i Internet Explorer 8).

Det er veldig sjelden nettsider blokker noe innhold. Vanligvis er det dine egne innstillinger som er årsaken. Sleng ut teksten fra en blokkeringsmelding slik at det blir lettere å identifisere årsak?
 
Topp