Kjapp og trygg hosting for Wordpress

iPad-konkurranse for å få flere likes og eposter - strategier og

mrborgen

Medlem
iPad-konkurranse for å få flere likes og eposter - strategier og "best practices"

Hei Webforumet!

Per fra Mikrojobb.no og forlaget Propell her. Har veldig gode erfaringer med tilbakemeldinger fra Webforumet, så tenkte jeg skulle prøve denne gangen også.

Nå gjelder det et felt jeg tror de aller fleste av oss tenker mye på, nemlig hvordan å få likes på Facebook. I disse dager lodder vi ut en iPad Mini på Facebook-siden vår, med den hensikt å få flere likes på Facebook-siden vår, samt å få flere til å skrive seg opp på nyhetsbrevet vårt. Her ser du konkurransen: http://woobox.com/jtoc9a

Det jeg lurer på er om jeg gjør det på riktig måte, eller om jeg begår noen grove feil. Jeg mistenker at det er et stort forbedringspotensiale ved flere aspekter av konkurransen. Nedenfor er punkene jeg er mest usikker på.

1. Bildet som brukes ved deling. Er det bra nok? (Det ligger vedlagt)

2. At vi krever både at man liker siden for å se konkurransen, for så å deretter hente inn epostadresse. Er dette for mye å kreve som inngang? Burde man kanskje heller fokusert på én av delene?

Hva tror dere? :)

Mvh
Per
 

Vedlegg

  • ipad2.jpg
    ipad2.jpg
    68,3 KB · Sett: 21
Sist redigert:

mrborgen

Medlem
Mulig jeg tar feil nå, men det er vel ikke lov til å oppfordre brukere til å like siden din inne på facebook?

Hei!

Du har ikke lov til å si "lik siden for å være med på konkurransen", men du kan si "for å få lov til å se konkurransen, så må man like siden". Altså setter man konkurransen bak en mur.

Har du hatt noe suksess med konkurranser før Stein Ove?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
såvidt jeg så i farta tidligere så det lovlig ut sånn som det stod der nå. Det er ikke lov å gjøre slik at å like er alt som skal til for å delta, men det holder fint å bare sende inn mailadressen i tillegg. Kort og enkelt forklart må folk rett og slett gjøre *noe* utenom facebooks egne funksjoner - dvs i praksis sende inn til en eller annen form for app, for å delta, for at det skal være lov. Du kan også kreve check-in, på samme måte som å like en side, såvidt jeg husker og muligens share/del (dobbeltsjekk det først, husker ikke 100% i farta), men å like et innlegg, kommentere eller tagge andre/seg selv i bilde e.l. holder ikke.

Konkurranser funker veldig bra hvis man gjør det riktig. Har en kunde som jeg har kjørt masse sånt for tidligere, men nå har dessverre hun som var min kontakt der bytta jobb, og da har de nye folka der glemt helt å kjøre konkurranser, og siden deres har dabba veldig av
 

mrborgen

Medlem
såvidt jeg så i farta tidligere så det lovlig ut sånn som det stod der nå. Det er ikke lov å gjøre slik at å like er alt som skal til for å delta, men det holder fint å bare sende inn mailadressen i tillegg. Kort og enkelt forklart må folk rett og slett gjøre *noe* utenom facebooks egne funksjoner - dvs i praksis sende inn til en eller annen form for app, for å delta, for at det skal være lov. Du kan også kreve check-in, på samme måte som å like en side, såvidt jeg husker og muligens share/del (dobbeltsjekk det først, husker ikke 100% i farta), men å like et innlegg, kommentere eller tagge andre/seg selv i bilde e.l. holder ikke.

Konkurranser funker veldig bra hvis man gjør det riktig. Har en kunde som jeg har kjørt masse sånt for tidligere, men nå har dessverre hun som var min kontakt der bytta jobb, og da har de nye folka der glemt helt å kjøre konkurranser, og siden deres har dabba veldig av

Ja, vi bruker en app for konkurransen, så da bør det være greit. Samt at denne appen gir folk større sjanse til vinne dersom de deler den med vennene sine, noe veldig mange har gjort hittil.

Jeg kan virkelig anbefale denne appen:den heter Woobox.

Noen som vet om noen andre Facebook-apper som hjelper til med å skaffe fans?
 
Topp