iPad

peterandrej

pensjonert moderator
Har kjøpt iPad. Planen er å bruke den hjemme til å sjekke mail og slikt, samt på reise og på kundemøter. Håper å gjøre flere foredrag til neste år, og da er det jo kjekt å kunne koble den opp mot prosjektorer og slikt. Dessuten måtte jeg kjøpe noe nytt fordi laptopen jeg hadde var ødelagt.

Gikk for en 16 GB med 3G, og det virker ganske lovende så langt. Sliter litt med tastaturet, men er vel en vanesak antar jeg. Går sikkert kjappere etterhvert.

Så det jeg lurer på er om flere her inne på wf har skaffet seg ipad? Tips om nyttige apps? Andre tips? Hva synes dere om iPad så langt?
 

picxx

Well-Known Member
Håper hele skiten blir ødelagt rimelig kjapt.

Ipad blir satt sammen av komponenter som blir produsert ved hjelp av barnearbeid i Kina, så tar avstand fra alt som har med Ipad å gjøre.
Håper salget av dette blir stoppet rimelig raskt i norge.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Apple er vel faktisk blant de strengere selskapene i forhold til den slags, picxx:

1: De sjekker faktisk etter den slags i fabrikkene de bruker, og
2: I stedet for å holde kjeft om det og prøve å ordne det uten at det blir lagt merke til, så gir de ut info om det i sine egne "supplier responsibility reports", som gis ut offentlig.

Apple Reports Discovery of Child Workers In Their Factories

Dersom du skal være like streng på alt av elektronikk som du er her nå, picxx, så tror jeg vi må si hadet til deg her på forumet, for da må du sannsynligvis kaste PC'n din...
 

picxx

Well-Known Member
Dersom du skal være like streng på alt av elektronikk som du er her nå, picxx, så tror jeg vi må si hadet til deg her på forumet, for da må du sannsynligvis kaste PC'n din...

Og skal alle være like strenge ang. klær som de er ang. pels blir det mest sannsynlig kaldt om vinteren, da garderoben sikkert forsvinner.
Innlegget mitt var ikke seriøst, men rett og slett bare en liten heads up til "whom it may concerns" om at det kanskje ikke alltid er folk som er intressert å høre om alt mulig annet når man stiller et spørsmål eller skal selge et produkt her på webforumet.

Ikke lenger enn ett døgn siden et medlem takket for seg nettopp grunnet at man ikka kan holde seg til tråden, men skal dra inn alt fra nisser til smådverger om det kommer opp noe som i deres boble kan oppfattes som uetisk.
 

Tonny Kluften

Administrator
Kanskje ikke iPodene er laget av barn, men de helt sikkert laget av foreldre som jobber "overtid". Og da blir barna nøkkelbarn, forferdelig, de må lage til mat selv etter at de kommer hjem fra skolen de ikke går på fordi foreldrene ikke får godt nok betalt til å sende dem på skolen. Forkastelig, iPod, nei takk.
 

webpiken

Medlem
Jeg har både iPad og Galaxy Tab, og er jo forsåvidt fornøyd med begge, men bruker tab-en mer og mer.

Den er mer fleksibel, er lettere å ta med seg i veska og det er jo kjekt med Flash. Dessuten er den endel raskere.

De minste i familien brukte pad-en mye da vi først fikk den, men så fort tab-en var i hus, skiftet de med en gang. Men det går nok mest på størrelsen, for små hender er den mye lettere å holde og bære med seg rundt.
 

Kassimaja

Geocacher
Jeg har også ordneyt meg en pad denne uka. Den er ypperlig til sofasurfing og bildevisning utenfor heimen. I gamledager kunne du ta med deg en kovolutt med bilder, men det er det liksom slutt på...

Det eneste jeg savner av apps er en app som lar meg ta bilder med iphonen slik at de dukker opp i full størrelse på ipaden rimelig raskt.
 
S

Slettet

Guest
Kassimaja; du kan bruke MobileMe - Funker supert og kjappt.
 

Kassimaja

Geocacher
Kassimaja; du kan bruke MobileMe - Funker supert og kjappt.

Jeg bruker allerede MobileMe til sporing, men var ikke klar over at den kunne brukes til det også. Det skal sjekkes ut.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ok, det er morsomt når en tar den der barnearbeid-greia, men den vitsren føler jeg er brukt opp nå. Seriøst :)
 
Topp