Kjapp og trygg hosting for Wordpress

IT jobb i tromsö.

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
IT jobb i nordnorge?

Är det bara jag eller är det väldigt glest med IT jobb i nordnorge?
Finns det inte firmor inom IKT där eller finns det inte behov för folk?

Jag planerar att flytta till tromsö om omtrent 1 år, och ser därför redan nu lite på jobb. Jag blir också minst sagt bekymrad när jag inser att det finns enbart en 2-3 jobb som passar min nivå av kompetans. (visst det finns endel support jobb och sånt, men är inte intresserad av det)

Noen som känner till vilka bemmaningsföretag som är stora där uppe, eller om det helt enkelt är direkt kontakt med företagen som gäller?

Alla tips är djupt uppskattade.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er jo mindre av alt i Nord-Norge. Mindre sol, mindre nedbørsfrie dager, mindre vett. Antallet IKT-bedrifter er derimot høyt i forhold til befolkningstallet. I Tromsø er det dritmange IKT-bedrifter. Du har åpenbart ikke søkt godt nok.

Men hvilken kompetanse er det du har da?
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Nej du har helt sikkert rett, jag har sökt på adecco, manpower, stepstone, vikar1, elan och nav/finn.

Men det finns säkert minst lika många till som jag inte känner till

Det låter väldigt bra det du säger om IKT bedrifter i förhållande till invånare, det gäller ju bara att finna dom. Jag ska upp på 60års fest på hennes sida i Maj, så får väl ta med Cv:et då och sprida det :)


Jag har utbildning både inom programmering (cpp, cppOO c#) och inom nätverk och drift, jag jobbar idag med nätverk & drift inom ett större norskt sälskap med 2-3 000 användare.

Jag tror inte att jag har tillräckligt mycket erfarenhet inom programmering idag eftersom att jag inte har programmerat på länge, utan gör det endast inom webb på fritiden. Dock så söker jag alltså jobb inom drift & nätverk.
 
Topp