Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Itbyen - Ledige stillinger innen IT, tilbakemeldinger ønskes

neptunio

Medlem
Hei!

Jobbportalen er foreløpig en MVP (minimum viable product). Etter cirka 2 uker med lange dager og mange kopper kaffe har vi fått de viktigste brikkene på plass, og sluttresultatet kan sees på Itbyen.no

Med Itbyen, har vi to mål: 1) å samle stillingsannonser innen IT på et sted 2) streamline søknadsprosessen ved å gjøre designet så funksjonell og intuitiv som mulig.

Her er noen detaljer rundt det tekniske for de interesserte: Backend er gjort i Ruby on Rails, Postgress, Slim og hostes på Heroku.

Designet er basert på bootstrap-sass, en Sass versjon av Twitter Bootstrap. Projektet (bootstrap-sass), som også er den offisielle Sass versjonen av Twitter Bootrsap, veldikholdes av Gleb ( https://github.com/glebm ), vår lead developer og co-founder.

Konstruktive tilbakemeldinger setter vi stor pris på. :)
 

selbekk

Medlem
Kult konsept.

Forslag:
- Tilby annonsører å skrive en intro-pitch som vises på oppsummeringssidene
- Tilby annonsører å laste opp et "coverbilde" for annonsen deres - detaljsidene ser litt kjedelige ut.
- Tilby annonsører å linke til sosiale medier fra dem.
- Hvor trykker jeg for å kontakte annonsør direkte for spørsmål?
- Endre font på detaljsiden til en sans-serif font som matcher resten.
- align "kategorier" overskriften med innholdet (på høyresiden av hovedsiden)
- Dropp kategorier som overskrift og bruk noe mer passende. Å starte en slik liste med "Annet" er som regel ikke en god idé heller
- underline OG fargeendring på link hovers likte jeg ikke.
- trykker jeg på sett inn annonse så forventer jeg litt info - må jeg betale noe for å gjøre det, er det enkelt, og hva gjør jeg om jeg har en konto? en 2-column layout fungerer fint her.
- dropp "søk"-knappen i mobilmodus, da trykker folk som regel på enter for å søke
- på kategori-siden, når man trykker på en av drop downsa (som har søkefelt), må dere ta vekk :active boxshadow + realigne litt i chrome for mac
- på samme side, hvorfor er "deltid" boksen på en linje og resten på en annen?
- bruk geolocation api-et i html5 til å gjette hvor folk er ifra, slik at dere kan vise mer relevante resultater uten at brukeren trenger å fortelle dere så mye.
- når jeg søker i søkefeltet blir jeg tatt til kategori-siden deres, hvor søkeordene jeg puttet inn ikke akkurat har fokus. brukte et par sekunder på å skjønne hvor jeg hadde kommet.

Noen tekniske spørsmål
- hvorfor bruker dere ikke elastic search til søkefunksjonaliteten? hadde vært kult å få resultater med en gang - og det finnes en rubyversjon :)
- Dropp postgres til fordel for f.eks. mongo db! it's the future man, og flott i conjunction med elasticsearch.

Kult konsept - trenger litt mer pynt for å få full score, men en rundhåndet 3,5 av 5 til dere!
 

selbekk

Medlem
en ting til - implementér søket slik at et søk etter "javautvikler i oslo" søker etter posts merket java i fylket oslo (elasticsearch for the win), og "deltid webutvikler" filtrerer søket etter deltidsstillinger innen webdesign. Ikke altfor vanskelig med en graph database med litt custom kode på toppen.

igjen - lykke til!
 

neptunio

Medlem
Kult konsept.

Forslag:
- Tilby annonsører å skrive en intro-pitch som vises på oppsummeringssidene
- Tilby annonsører å laste opp et "coverbilde" for annonsen deres - detaljsidene ser litt kjedelige ut.
- Tilby annonsører å linke til sosiale medier fra dem.
- Hvor trykker jeg for å kontakte annonsør direkte for spørsmål?
- Endre font på detaljsiden til en sans-serif font som matcher resten.
- align "kategorier" overskriften med innholdet (på høyresiden av hovedsiden)
- Dropp kategorier som overskrift og bruk noe mer passende. Å starte en slik liste med "Annet" er som regel ikke en god idé heller
- underline OG fargeendring på link hovers likte jeg ikke.
- trykker jeg på sett inn annonse så forventer jeg litt info - må jeg betale noe for å gjøre det, er det enkelt, og hva gjør jeg om jeg har en konto? en 2-column layout fungerer fint her.
- dropp "søk"-knappen i mobilmodus, da trykker folk som regel på enter for å søke
- på kategori-siden, når man trykker på en av drop downsa (som har søkefelt), må dere ta vekk :active boxshadow + realigne litt i chrome for mac
- på samme side, hvorfor er "deltid" boksen på en linje og resten på en annen?
- bruk geolocation api-et i html5 til å gjette hvor folk er ifra, slik at dere kan vise mer relevante resultater uten at brukeren trenger å fortelle dere så mye.
- når jeg søker i søkefeltet blir jeg tatt til kategori-siden deres, hvor søkeordene jeg puttet inn ikke akkurat har fokus. brukte et par sekunder på å skjønne hvor jeg hadde kommet.

Noen tekniske spørsmål
- hvorfor bruker dere ikke elastic search til søkefunksjonaliteten? hadde vært kult å få resultater med en gang - og det finnes en rubyversjon :)
- Dropp postgres til fordel for f.eks. mongo db! it's the future man, og flott i conjunction med elasticsearch.

Kult konsept - trenger litt mer pynt for å få full score, men en rundhåndet 3,5 av 5 til dere!

Hei,

Takk for konstruktiv tilbakemelding!

Itbyen.no er foreløpig en MVP, da vår fremste mål er/var å lansere (mye mer motiverende å jobbe med noe som eksisterer, enn noen som "kanskje vil eksistere en dag.."), og teste markedet. De minste detaljene har så lite utslag, at vi kan få et bilde av markedet uten å perfeksjonere nettsiden til punkt og prikke. Perfeksjon tar tid. :)

Vi vil ta dette til beretning, særlig forbedre registrerings-siden.

Igjen, takk!

Hilsen,
David
 

selbekk

Medlem
Bare cool David :)

Jeg vet godt hva en MVP er - og godt dere får lansert. Men om dere spør etter tilbakemeldinger, slik at dere kan fylle backloggen deres med verdiøkende oppgaver, så fikk dere i alle fall noen :)

Best of luck!

kris
 

neptunio

Medlem
Hei,

Vi har oppdatert designet i tillegg til å få på plass en mer avansert søkefunksjon på forsiden. Det nye designet ser også relativt bedre på mobil og tablet.
Screen%20Shot%202014-03-04%20at%2018.57.32.png


Det gamle designet:
69686376775caa6c9593fefff5949033.png
 
Topp