Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg er imponert over Google

Tonny Kluften

Administrator
Google kastet en side jeg har ut ifra indeksen sin, antagelig fordi jeg brukte et bans-lignende script som ga masse dupliserte sider uten at jeg visste det + en god del googlescraped innhold.
Jeg la korta på bordet på webmaster tools:
https://www.google.com/webmasters/tools/reconsideration for to dager siden og nå er allerede 3300 sider fra nettstedet indeksert i Google igjen.

Gratulerer Google, dere gjør jaggu jobben deres :)
 

Keanu

Geek
Ah, takker for tipset.
Jeg kjøpte et "second hand" domene i sommer, som fortsatt ikke er blitt indeksert med helt nytt innhold. Forhåpentligvis får jeg iallefall klarhet i om det er svartelistet eller ikke.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ah, takker for tipset.
Jeg kjøpte et "second hand" domene i sommer, som fortsatt ikke er blitt indeksert med helt nytt innhold. Forhåpentligvis får jeg iallefall klarhet i om det er svartelistet eller ikke.

Da må du bare si ifra at du overtok det og ikke hadde noe med den gamle driften å gjøre, samt at alt innhold er byttet ut siden du kjøpte det. Det har gått bra for meg før det også.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
[QUOTE="Fra Google Webmaster Tools]Nettsteder som direkte tjener penger på trafikk (for eksempel søkemotoroptimaliserere, agentprogrammer osv.), vil generelt sett måtte legge frem flere bevis på god tro før et nettsted vurderes på nytt.[/QUOTE]

Denne biten forstår ikke jeg helt.. Jeg har en side der ute som egentlig tjener penger på trafikk, og målet dens er tross alt å tjene penger på trafikk... Litt mer penger enn tilfeldig reklame.. Derimot veldig mye skjulte affiliatelenker osv...

Men hva mener Google her? Er ikke dem intressert i kvalitet i søkeresultatene da, uansett om dette er en side som tjener gode penger eller ikke? Og hvordan skal jeg kunne forklare dette for Google?
Domenet for siden er ikke mer enn en uke gammelt, og helt ærlig sitter jeg bom fast her... Hadde dette domenet aldri vært registrert før, hadde jeg tross alt ikke trengt å bry meg om dette..., men nå har dette vært registrert før...
 

webpiken

Medlem
Men hva mener Google her?

De mener vel bare at sjansene for at nettstedseieren selv har gjort noe galt med hensikt anses som større for slike nettsteder, enn om det gjelder nettstedet til Gunnar Mo, som skriver om lefsetradisjoner i sin hjembygd Lefsvik?

Og at man dermed må regne med å argumentere godt for hva som har skjedd, om man skal få gehør for at det man har blitt utestengt for faktisk er gjort i god tro.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Så hvis jeg kort sagt forklarer til Google at jeg er nye eier av dette domenet, vil dem faktisk vurdere hele greia på nytt? Og da vil jeg heller ikke trenge å komme med noen stor og skikkelig forklaring om noe som helst? Jeg har jo faktisk kun ett mål med hele greia, og det er å tjene penger.. Hvem har ikke det som mål med en webside. ? Litt usikker her jeg gitt...
 

webpiken

Medlem
Jeg har jo faktisk kun ett mål med hele greia, og det er å tjene penger.. Hvem har ikke det som mål med en webside. ? Litt usikker her jeg gitt...

Det finnes da (heldigvis!) mange nettsider som har et annet mål enn å tjene penger. For eksempel å opplyse :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Helt enig der forsåvidt.. Men hvor mange? 99% av alle sider jeg ser ute på nettet har da for all del annonser her og der...
 

picxx

Well-Known Member
Det finnes da (heldigvis!) mange nettsider som har et annet mål enn å tjene penger. For eksempel å opplyse :)

Joda, helt til brukerdatabasen er s[pass stor at det ikke lenger vil l;nne seg. Da smekker man inn annonser, hehe. (facebook og youtube er jo strålende eksempler på det).

Statlige, kommunale og sider drevet fra velferdsorganisasjoner får man da håpe det ikke kommer annonser på. Det norske folk betaler da nok i skatt til at det ikke skal være nødvendig.
 
Topp