Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg har gjort meg en dårlig erfaring med en skribent!

Stoppet

Banned
Jeg tenkte at jeg skulle få ut litt frustrasjon ved å fortelle en historie om en skribent som ikke har levert som lovet. Jeg har brukt mange skribenter og er fornøyd med alle utenom denne. Jeg ønsker på det nåværende tidspunkt ikke å navngi leverandøren.

Hvordan ville dere reagert på en situsajon som den jeg har beskrevet nedenfor?

Her er kommunikasjonen satt opp i kronologisk rekkefølge:

  • 19. januar – Jeg kontakter skribenten og hører om han kan ta på seg et oppdrag på flere artikler innenfor et spesifikt tema, der hver av dem må være over 900 ord. Jeg vil komme tilbake med mer spesifikke opplysninger.
  • 19. januar – Skribenten svarer på under 10 minutter at dette er hans favoritt-tema, så det kan han selvfølgelig ordne.
  • 19. januar – Jeg svarer tilbake at jeg må gjøre litt mer research, og kommer tilbake helt konkret i løpet av noen dager.
  • 22. januar – Jeg sender over spesifikk informasjon om tema og søkeord. Det skal skrives 6 artikler på til sammen 3.300 – 4.500 ord. Skribenten avpasser selv innenfor intervallet.
  • 29. januar – Jeg sender over tre mailer med 3 nye helt spesifikke artikler som skal skrives, også disse innen favoritt-temaet til skribenten. De skal være på 4.600 – 6000 ord.
  • 01. februar – Jeg sender mail og spør om noen av artiklene er ferdige.
  • 01. februar – Jeg får mail fra skribenten som sier at de er straks ferdige.
  • 06. februar – Jeg purrer igjen og lurer på om det er noen artikler på gang.
  • 07. februar – Jeg purrer igjen.
  • 08. februar – Jeg purrer igjen. Og spør om forrige purring ble mottatt.
  • 08. februar – Jeg får til svar: «Hei, den ble mottatt ja!»
  • 14. februar – Jeg purrer og hører om noe er klart.
  • 15. februar – Jeg purrer igjen.
  • 16. februar – Jeg purrer igjen, og sier at jeg synes at han kunne svare på mine henvendelser.
  • 16. februar – Skribenten svarer og lover at de skal komme samme dag.
  • 19. februar – Fremdeles har ikke noe kommet, og jeg purrer igjen.
  • 21. februar – Jeg purrer igjen, og gir uttrykk for at jeg synes det drar litt ut, og at jeg misliker lovnadene som ikke blir fulgt opp.
  • 22. februar – Skribenten svarer at han skal ha artiklene ferdige neste dag og at jeg skal få 40% rabatt som kompensasjon.
  • 26. februar – Jeg purrer og sier at jeg ikke kunne se å ha mottatt noe den 23. februar.
  • 01. mars – Jeg purrer igjen og forklarer at jeg er forundret over måten han behandler meg som kunde.
  • 05. mars – Jeg spør skribenten om jeg i det hele tatt kommer til å få noen artikler.
  • 07. mars – Jeg purrer igjen og utrykker sterk misnøye med at jeg ikke enda har fått artiklene. Og dette på tross av at han har lovet meg dem flere ganger. Jeg ber om en plan på når jeg får artiklene.
  • 07. mars – Skribenten svarer at artiklene er nesten ferdig. Han vil sende dem over neste dag og da naturligvis til den rabatterte prisen.
  • 08. mars – Jeg sender mail og håper at jeg kan få de nå.
  • 09. mars – Jeg sender mail om at jeg satser på å få dem i dag siden jeg ikke fikk dem forrige dag.
  • 10. mars – Jeg sender mail og sier at jeg satser på å få dem i dag.
  • 14. mars – Jeg purrer på skribenten som enda ikke har levert noen artikler.
  • 17. mars – Jeg purrer enda en gang og lurer på om det er noe nytt.
  • 21. mars – Jeg purrer igjen.
  • 21. mars – Skribenten svarer at jeg skal få artiklene i morgen, og de skal ikke koste meg en krone.
  • 22. mars – Jeg svarer at da at jeg venter i spenning på artiklene.
  • 23 . mars – Jeg sender mail og sier at jeg ikke fikk artiklene i går.
Og der står saken i skrivende stund. Jeg vet fremdeles ikke om jeg får, eller eventuelt når jeg får artiklene.
 

Stoppet

Banned
Håper du ikkje har forhåndsbetalt for dette?. Sidan han seie at han snart er ferdig så tenker eg at du bør gje han frist til å levere det som er avtalt innan f.eks mandag. Dersom dei ikkje er der då så avskriv heile greia, og se deg etter ein ny skribent.

Jeg har ikke forskuddsbetalt, og jeg har gitt mange frister.
Mulig jeg bare må sette en siste og heller bare avblåse om han ikke leverer.
Nå skal det sies som det står i kommunikasjonen jeg la inn i innlegget, at han nå tenker å gjøre ferdig oppdraget uten betaling. Men det er lite hjelp i 100% rabatt på noe man ikke får levert :(
 

Stoppet

Banned
@Tonny Kluften når man gjør en dårlig handel, eller opplever dårlig service fra en leverandør, så er det helt vanlig å oppgi hvem man har handlet med. Hvis jeg får dårlig service hos Elkjøp så sier jeg det (selv om jeg lar være å gå ut døren med er produkt i hånden. For med dårlig service havner ikke produktet i min hand helt til kassen). Synes jeg frukten er dårlig hos Rema 1000 så sier jeg det (selv om jeg lar være å kjøpe den). Om noen opplever at de ikke får den tjenesten de bestiller hos Nettverten (som ikke krever betaling før jobben er utført), så bør de fortelle verden det. Når man lover å levere noe så må man også levere. Om man ikke leverer, og da spesielt ikke innenfor rimelighetens grenser, ja så bør vel andre få vite hvem leverandøren er? Eller mener du at det bør holdes hemmmelig når noen ikke leverer som lovet? Det er vel en grunn til at et program som TV2 hjelper deg er såpass populært som det er?

Forøvrig så har jeg ikke enda offentliggjort navnet på leverandøren.
 

Selvfiks

Medlem
Jeg er enig med Tonny.

Det kan ligge andre ting til grunn for at vedkommende ikke har levert. Tragisk ulykke, dødsfall i familien, sykdom, depresjon, m.m. Ja vi kan ikke utelukke latskap, men det vet man ikke heller helt sikkert.

Dette er jo et enkeltmenneske og da blir det fort ting personavhengig, mens store aktører som du nevner er ganske store og henger ikke ut nødvendigvis et enkeltmenneske.

Men jeg er enig med Tonny, det kan være greit å finne en annen skribent bare. Bortsett fra tid, så har du ikke tapt noe som helst.
 

Stoppet

Banned
Jeg er enig med Tonny.

Det kan ligge andre ting til grunn for at vedkommende ikke har levert. Tragisk ulykke, dødsfall i familien, sykdom, depresjon, m.m. Ja vi kan ikke utelukke latskap, men det vet man ikke heller helt sikkert.

Dette er jo et enkeltmenneske og da blir det fort ting personavhengig, mens store aktører som du nevner er ganske store og henger ikke ut nødvendigvis et enkeltmenneske.

Men jeg er enig med Tonny, det kan være greit å finne en annen skribent bare. Bortsett fra tid, så har du ikke tapt noe som helst.

Det ligger ikke noe tragisk bak dette.

Når det er sagt @Selvfiks , Sjekker du situasjonen til alle (ansatte og ledelse) i Rema 1000, Kiwi eller CircleK om de har personlige problemer før du klager?
 

Stoppet

Banned
Avskriv hele greia og finn en annen. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du har orka å holdt på så lenge med denne fyren.

Leverandøren har reagert etter denne posten. Har lovet å levere innen søndag. Om ikke så ser jeg ingen grunn til ikke å si hvilken leverandør/firma jeg har brukt.
 

Stoppet

Banned
Hadde gitt opp lenge før og heller funnet en ny skribent. :cool:

Har funnet en annen som jeg bruker nå. Men nå har jeg gitt leverandøren en mulighet til søndag for å fullføre. Da kan jeg hvertfall ikke klandres for å ikke har gitt en siste sjanse.
 
Topp