Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg vil ha din mening angående hjemmesiden

Jeg har satt opp en hjemmeside.
Der vil jeg lage en liste over alle Norske forumsider, hvor man kan søke i kategorier.
Hobby, motor, fritid o.l
Men begynte å lure litt på hvordan jeg skal generere inntekter ved å gjøre dette.
Så da tenkte jeg å inkludere populære blogger, siden det er ganske populært for tiden.
Så da vil de som kommer innom hjemmesiden få en oversikt over alle norske forum og populære blogger.
Blir for mye og inkludere alle bloggene i Norge siden det er svært mange.
Videre er planen at bloggere kan poste sine konkurranser på min hjemmeside, mot et lite gebyr på rundt 25-50kr pr.dag.
Disse konkurransene tror jeg kan generere litt trafikk til hjemmesiden, siden folk gjerne vil vinne ting.
Skal bruke sosiale medier og blogger for å få hjemmesiden kjent, men tror ikke dette er nok.
Men er dette i seg selv noe interessant for folk der ute, slik at denne hjemmesiden ikke blir stående øde?
Jeg vil prøve ut prosjektet, men vet ikke hvordan det vil utarte seg.

Noen meninger der ute?
 

zapotek

Medlem
Hvor mange slike kataloger finnes det fra før? Det skal utrolig mye til for å lykkes med en slik side i år 2012.
 
A

aabbcc

Guest
Dessverre må jeg si meg enig med zapotek... Med mindre du har en eller annen genial vri på ideen din som du ikke har opplyst om så tror jeg det blir tøft å få noen brukere til enda en katalogside.

Det er bedre å få de negative innspillene nå enn etter at du har brukt masse tid og penger på å sette opp siden.
 
Dessverre må jeg si meg enig med zapotek... Med mindre du har en eller annen genial vri på ideen din som du ikke har opplyst om så tror jeg det blir tøft å få noen brukere til enda en katalogside.

Det er bedre å få de negative innspillene nå enn etter at du har brukt masse tid og penger på å sette opp siden.

Er greit å få tilbakemeldinger.
Tar det som konstruktiv kritikk :)

Betyr ikke at jeg vil gi opp prosjektet, men tenke ut noe mer kreativt.
 
Hvor mange slike kataloger finnes det fra før? Det skal utrolig mye til for å lykkes med en slik side i år 2012.

Hvem andre har oversikt over Norske bloggere?
Vet det finnes mange kataloger, men er det noen sider som gir mulighet for å finne fram til blogger og blogg konkuranser?
 

Altberger

Medlem
Og det er grunnen for at jeg brenner inne med domenet firmasiden.no i dag. For 10 år siden var det stort marked for slike portaler. I dag er det beinttøft, til og med en side som Bygge hus? Forskrifter og hÃ¥ndverkere husbygging - Fagmann (etabl. 20o3) merker portalpresset.

Så du skal ha en pokkers så god markedsstrategi og samtidig mestre SEO, samt dekke et behov som helst ikke alt er dekket opp.

Skulle ønske jeg hadde bedre svar, men det har jeg ikke.


Hvor mange slike kataloger finnes det fra før? Det skal utrolig mye til for å lykkes med en slik side i år 2012.
 
Og det er grunnen for at jeg brenner inne med domenet firmasiden.no i dag. For 10 år siden var det stort marked for slike portaler. I dag er det beinttøft, til og med en side som Bygge hus? Forskrifter og hÃ¥ndverkere husbygging - Fagmann (etabl. 20o3) merker portalpresset.

Så du skal ha en pokkers så god markedsstrategi og samtidig mestre SEO, samt dekke et behov som helst ikke alt er dekket opp.

Skulle ønske jeg hadde bedre svar, men det har jeg ikke.

Godt noen kommer med eksempler på hvor vanskelig det er.
Skal tenke meg litt om, men det jag har lyst til er å skape meg en inntekts kilde på nettet.
Hvordan jeg skal gå fram vet jeg ikke, men får gruble litt på det.
 

zapotek

Medlem
Finnes det noen emner du har over gjennomsnittet peiling på? F.eks. en hobby eller jobbrelatert. Lag en side om det temaet -> Profiter.
 

spikre

peterhamre.no
En spørsmål/svar side?
Kan du utdype litt mere om hva det dreier seg om?
Vet det finnes mange hjemmesider om fiske, så hva kan jeg gjøre med min side som ingen andre gjør?

Du trenger ikke finne opp verken hjulet eller gummi (på nytt) for å selge bildekk.

- Lag det samme. Få bra rangering i Google og annonser. Det blir ikke unikt - men det gir inntekt.
 
Topp