Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Joomla: Hvordan finne riktig fil?

Jeg har en nettside som er laget av datafirma, og har som mål å kunne administrere siden mer selvstendig etter hvert. Har kommet i gang både med html og css, men har et nokså naivt nybegynnerspørsmål.

Ta en kikk på siden min her, og gi meg et tips på følgende spørsmål:
Hvordan finner jeg fram til riktig fil for å kunne redigere teksten av typen "Frisøk", "Skriv søkeord her", "Jeg søker etter", "Knyttet til", osv.

Dette burde være enkelt, men selv med mye leting både på admin site og file manager, har jeg enda ikke funnet fram til filen som gjør at jeg kan redigere denne teksten. For å ta et eksempel (på teksten "Frisøk"), finner jeg ved hjelp av Firebug følgende hierarki:
<body>
<div id="pgLyr">
<div id="bdyLyr">
<div class="module table">
<div id="searchAds">
<form id="searchAdvs" enctype="multipart/form-data" name="searchAdvs" method="post">
<label>Frisøk:</label>

MEN!! Jeg aner ikke hvor jeg går inn for å få forandret f.eks teksten "Frisøk" til noe annet.

Spørsmålet er derfor ganske enkelt hvordan finner jeg riktig fil slik at jeg kan redigere denne teksten???
Det er ganske krøkkete, for modulen overfor ("Finn psykisk helsehjelp"...etc), er enkel å redigere, da den ligger som en WYSIWUG modul inne på admin-siden.
Derimot finner jeg ikke ut hvor jeg kan redigere f.eks "frisøk"..etc,etc,etc.

På forhånd mange takk til den som har et klokt svar!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Du kan jo prøve å bruke f.eks Notepad++ for å søke etter dette. Last ned alle filene via FTP, og sett Notepad++ til å søke igjennom alle filene.

Du kan selvfølgelig også gjøre dette uten dette programmet, men det er gratis og fungerer veldig bra til bl.a HTML og CSS.
 

tomcat

New Member
Tipper noe av dette ligger inne i filene til språkpakken som er installert. Filene finner du ved å gå inn i languages-mappa, og videre på nb-NO-mappa.
 
Topp