Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Juletilbud på annonsering!

kongen

kongemedlem
Har på følelsen at det er standard å gi rabatt egentlig. Iallefall hos de som har ledig annonseplass. Hver gang noen ringer meg for å selge meg annonseplass så skal jeg få 50-60% rabatt på "ordinær" pris (gjelder året rundt).

Tenk på det slik: De må gi rabatt fordi de ikke får nok annonsører. De får ikke nok annonsører fordi annonsørene ikke tjener nok penger ved å annonsere der.

Og av erfaring så er det hos nettstedene som IKKE gir rabatt og som har booket annonsører for lang tid fremover (og nesten umulig å få kjøpt annonseplass hos) hvor du virkelig vil annonsere hos. Det er der annonsørene tjener penger på å annonsere.
 

Christian

Medlem
Har på følelsen at det er standard å gi rabatt egentlig. Iallefall hos de som har ledig annonseplass. Hver gang noen ringer meg for å selge meg annonseplass så skal jeg få 50-60% rabatt på "ordinær" pris (gjelder året rundt).

Tenk på det slik: De må gi rabatt fordi de ikke får nok annonsører. De får ikke nok annonsører fordi annonsørene ikke tjener nok penger ved å annonsere der.

Og av erfaring så er det hos nettstedene som IKKE gir rabatt og som har booket annonsører for lang tid fremover (og nesten umulig å få kjøpt annonseplass hos) hvor du virkelig vil annonsere hos. Det er der annonsørene tjener penger på å annonsere.

De gir nok heller rabatt fordi det (desverre) er det som er normal prismodell i Norge.
Nå kjenner jeg ikke til rabatteringspraksisen i disse nettstedene, men tviler på at de operer så høyt som det der. De som vanligvis gir slike priser er de som driver med oppsøkende salg mot firmalister. Nevnte medier selger nok mye mer til mediehus og til de største, najonale annonsørene.

Grunnen til at de nå selger med så høy rabattering er nok rett og slett et resultat av at desember er den nest dårligste måneden i året når det gjelder kjøp av medieplasseringer, og selgerne som ikke har ferie må få en sjanse til å kunne selge, i stedet for å la all plass bli brukt opp til bulkannonser.
 
Topp