Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan denne siden optimaliseres mer? www.lån.no

ebrandt

Medlem
Hei

I fustrasjon over å ha et nettsted som har rangert noe særlig høyt på Google, så har jeg nå kurset meg i SEO, og etter alle kunstens regler forsøkt å optimalisere for treff på Google. Jeg vet det kan ta litt tid før ting begynner å skje, men lurer på om noen med kritisk blikk kan finne noe å utsette på sidene - i første rekke mht SEO.

Tar selvfølgelig også gjerne i mot innspill vedr design / layout, evt om det skulle være noe andre feil (lett for å overse "opplagte" ting når man sitter for lenge med ting).

Siden det gjelder er: www.lån.no

Takker og bukker.


Mvh.
Espen Brandt
-------------
www.lån.no
-------------
 

Gaasehud

Medlem
Pent domene, du kan sikkert få mye ut av den sida. Men med tanke på domenet lån.no burde du vel havne temmelig langt opp i resultatene på søkeordet "lån" o.l.?

Side + innhold er sikkert bra, men synes ikke designet er videre pent. Du som har laget det? Du burde kanskje titte mer på header, meny og tydeliggjøre innholds-plassen så det ikke ser ut som en MFT-side ;)

Lykke til! :)
 
Et par kjappe bemerkninger, det jeg er litt usikker på er om domenet er bra eller ikke - hvordan er det med søkemotorene og domener som æøå?

  1. Logoen må du absolutt få gjort noe med...
  2. Serveren siden ligger på later til å ha veldig mange sider? Mener at det ideelt ikke bør være for mange sider på samme server.
  3. Meta Description - mener at den aldri bør ha mer enn ca 130-150 tegn totalt.
  4. Meta Keywords - mener at man ikke bør ha mer enn 10-12 her. Dessuten mister de effekt om det blir for mange. Ikke så viktig i forhold til Google riktignok og ikke så viktig i det store og det hele.
  5. Ville prøvd å hatt keywords i <h*> mer enn nå. F.eks hva med å bruke <h2> på alle de du nå bare bruker strong på? Selv om strong også skal være bra.
  6. Men er jo mye positivt her og slik jeg ser det: domenenavnet blant annet - eneste er at jeg er usikker på æøå og hvordan det fungerer i et domene? For søkemotorene vil de "se" at det er en å eller vil de tolke den som andre tegn? Bruker man ikke et system her for å "vise" æøå?
 
Topp