Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan man få lån når tidligere inkassosaker er gjort opp?

wings123

New Member
jeg har ett spørsmål vedrørende banklån generelt.!

Kan man likevel søke lån og bli innvilget dette dersom inkassosdaker er oppgjort?
dersom svaret er ja,kan man få innvilget lånet om man tidligere har hatt nams manns inkasso sak kan man like vel få lån dersom disse anmerkninger blir fjernet,elelr om de vil bli fjernet.
Jeg tror det,er litt usikker men alt er vel inkasso avdelinger om det er namsmannen eller inkassobyrå, er dette det samme og vil man likevel om det er det ene eller det andre likevel få lån ?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Svaret er ja! Så lenge du ikke har anmerkninger vil du bli vurdert på lik linje med andre som ikke har anmerkninger.

Har du anmerkninger og de ikke er av alvorlig grad - det vil si at det er små og få beløp som er gjort opp, vil det nok heller ikke by på de store utfordringene.
 

Bjørnar

Gründer
svaret er ja. får heldigvis nye sjanser i dette landet, selv om man har vært LANGT nede i gjørma. og godt er det.

edit: og av en eller annen syk grunn så jeg ikke innlegget til msites før jeg hadde posta.
 

Knut

Medlem
Ett lån på 3 mill er nok ikke noe problem selv om du har ett par enmerkninger, men mobiltelefon til 1 krone kan du glemme :)
 
Som msites sier, så lenge anmerkningene er slettet går det greit, men det er slett ikke alle som er like kjappe med å oppdatere registeret i etterkant. Jeg kjenner til noen som faktisk brukte flere år på å få slettet gamle anmerkninger som lå igjen etter at sakene var gjort opp. De måtte kontakte Lindorff eller hvem det var i flere omganger over lengre tid før det omsider ble ordnet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ett lån på 3 mill er nok ikke noe problem selv om du har ett par enmerkninger, men mobiltelefon til 1 krone kan du glemme :)

Hehe. Jeg har faktisk hatt akkurat det problemet. Jeg har aldri hatt en betalingsanmerkning eller vært (veldig) sent ute med å betale en eneste regning. Jeg får lån til bolig til millioner. Jeg får billån på flere hundre tusen. Jeg har kjøpt datamaskiner i tjue-tusen-kroners klassen på kreditt.

Men fikk jeg abonnement hos Tele2 uten månedsavgift? Nei.... Og da hadde jeg til og med svart "ja" til en telefonselger som faktisk solgte meg dette abonnementet. 4 uker senere kom det et svar i posten. Jeg hadde strøket på kredittsjekken.
 

wings123

New Member
Jeg forsto det slik tidligere eller fra en bank i oslo
og fra lindorff at man kunne få lån når alle inkasso,og gamle lån inntil 100.000 samlet inkasso,at jeg likevel ville få lån når dette var nedbetalt og at anmerkningene var slettet forsto det slik på lindorff.?
inkasso som har godt til nams manns sin purre avdeling det er vel det samme som stat og innkreving er det ikke? og da bloir vel det også slettet når allt er oppgjort og nedbetalt og da blir vel alle anmerkninger slettet.
Lindorff sier at når alt er oppgjort uansett beløp vil det ikke stå noe om at jeg har hatt gjeld eller inkasso, blir da helt anonym.
tror det er det som er riktig.
uansett beløp så snart alt er nedbetalt har man rett på et lån.
 

wings123

New Member
dersom ikke vet jeg at utlandene har dusinvis av linker høyr på dette.
bad credit loan,
or bad creditloan for non us residence,resipients.

Jeg leter for fullt på nettet for å finne riktig løsning.fort så mulig får å bli kvitt gammel gjeld samt ha litt på hånden utenom.
 

Alf

Medlem
Jeg mener anmerkninger etter loven skal slettes etter 3 år selv om de ikke er betalt

Betalingsanmerking
Hvis du lar være å betale inkassokravet etter purring fra inkassobyrået vil du bli oppført med en betalingsanmerkning hos kredittopplysningsbyråer. Du får altså ikke betalingsanmerkning av å få et inkassovarsel, men først hvis du ikke betaler inkassokravet innen fristen. Med en betalingsanmerkning vil da få store problemer med å få lån, kredittkort, mobilabonnement og forsikringer. Når du betaler alt du skylder vil betalingsanmerkingen fjernes omgående. En betalingsanmerking skal som hovedregel ikke vare lengre enn i 4 år uavhengig om betalingen er infridd eller ikke. Du kan kontakte et kredittopplysningsbyrå hvis du er i tvil om du har en betalingsanmerking eller ikke. De plikter å gi deg svar på dette.
 

Visja

Medlem
Jeg mener anmerkninger etter loven skal slettes etter 3 år selv om de ikke er betalt

Spørsmål og svar om kredittopplysninger
Punkt 7

"En opplysning skal ikke brukes i kredittopplysningsvirksomhet lenger enn fire år. Slettefristen regnes fra den dato opplysningen første gang ble lovlig registrert.

Opplysninger om tvangsforretning i fast eiendom eller løsøre, kan benyttes til kredittvurdering så lenge de er registrert i det aktuelle offentlige register, f.eks. grunnbok eller løsøreregister.

En fordring som ikke kan resultere i slik tvangsforretning, kan benyttes i kredittopplysningsøyemed i ytterligere fire år, dersom det tas nye rettslige skritt.

Når et forhold er ordnet eller gjort opp, skal registreringen av forholdet slettes omgående."
 

wings123

New Member
takk skal di ha.
Betyr dette at man må vente i noen år med å søke lån etter at anmerkningene er slettet/oppgjort.?
dvs dersom anmerkningene er slettet j januar 2011. må man da vente i 2-3 eller 4 år før man kan søke lån.
 

wings123

New Member
Og vet dere om lån i utlandet eller en god webside som kan være aktuell å benytte for å søke lån.
Man kan bruke disse sidene får bad credit,
bad credit solutions.
vet at det finnes løsninger også får ikke us recipients,innbyggere.
 
Topp