Kan regninger førest i fremtidig as?

Jeg jobber med å starte as med mor og datterselskap som vil være klart i løpet av 1 måned. problemet mitt er at jeg allerede har bestilt forretningsreiser til utlandet, og lurer på om dette senere kan føres på firma når det blir ferdig etablert?

foreignboy

New Member
Dersom reisen gjelder selskapet og den foregår etter at selskapet er stiftet vil ikke dette være noe problem.

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg er ikke regnskapsfører, men er ganske sikker på at det er fakturadato som gjelder. Dvs. at hvis selskapet ditt er etablert når faktura skrives (og står som mottaker), så er det fint.

Tror ikke du kan utgiftsføre en faktura i et selskap som har fakturadato før selskapet ble etablert.

foreignboy

New Member
Tror ikke du kan utgiftsføre en faktura i et selskap som har fakturadato før selskapet ble etablert.

Det er fordi en faktura gjerne skrives etter at en vare eller tjeneste er mottatt. Her er det snakk om en forskuddsbetaling. Med andre ord er dette ikke noe problem.

Det gjelder hotell og leiebil til en messe i england. Snakket med regnskapsfører som mente av i bare skulle føre dette. Revisor derimot var ikke like enig.. han skal se på det men kunne ikke love noe..

Topp