Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kanalinformasjon på Adsense uteblir

For 3-4 dager siden viste ikke Adsense-kontoen min kanalene (Adsense for content). Dette var selvsagt noe irriterende, så jeg sendte en epost til brukerstøtten. Fikk svar i går om at de hadde informert teknikerne om mitt problem, og samme dag virket kontoen slik den skulle. I dag er det tilbake til samme problemet. Totalt antall sidevisninger og inntekt er oppgitt, men når man skal se hvikle kanaler som representerer visninger og antall klikk, så viser dette bare en brøkdel av visningene og hvor klikkene kommer fra. Er det bare min konto som har slike problem???
 

i-net

Medlem
Er irritert på google om dagen selv av flere grunner. Men er det mulig å forklare hvorfor Adsense`en bare registrerte en brøkdel av klikkene mine i går?
Vet jeg fikk massevis av klikk i følge mybloglog.com statistikken min, og hadde jo godt over 1000 sidevisninger, men google har bare registrert et par klikk!? Hva kommer det egentlig av, irriterende at man ikke skal få godkjent alle faktiske klikk !?
 

Ståle

Medlem
Hvordan kan du vite at du fikk massevis med klikk? Hvor mange sidevisninger er det vist adsense på?

Hvis klikk kommer fra samme IP som du logger på din google account så tror jeg disse lukes ut automatisk. (aka du klikker på annonsen)
 

i-net

Medlem
Jeg har registrert min nye side Flash Games Mania - Serving you free, addicting games - Free Flash Arcade på mybloglog.com , og når man gjør det samt legger inn tracking koden dems på siden sin, får man som sagt opp statistikk for siden. I går rant det inn med klikk, og jeg kan se hvor mange klikk som gikk til hver av annonseblokkene til å med. Mens adsense bare registrerte et par klikk.

All trafikken kom forøvrig fra Stumbleupon, som sannsynglivs må ha noe å si. Men trodde da at google godkjenner SU trafikken.
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Nå har jeg ikke benyttet tjenesten til mybloglog, men hvordan kan de tracke antall klikk på adsense?
 

i-net

Medlem
Okay gutta, la meg demonstrere det jeg ikke kan fatte og begripe med det faktiske bilde jeg ser på mybloglog: http://i180.photobucket.com/albums/x261/zapman_2007/mybloglog.jpg

Dette er så langt idag, og man kan se at det er 25 klikk på adsense foreløpig. Går jeg inn på adsense kontoen min er det foreløpig 0 klikk. I går hadde jeg kanskje 1300 sidevisninger og 50 klikk registrert på myblogog, mens adsense registrerte 2. Så hva tror dere? Og er delvis enig i det du sier brukernavn, men mener at SU-trafikken fungerer godt på underholdningssider blant annet, men ikke like godt på mer seriøse sider.
 

Ståle

Medlem
Registrerer Adsense like mange visninger? Hvor nøyaktig kan egentlig Mybloglog være når det gjelder klikk?

Syns forøvrig det var noe høy CTR på 468x60 banneret for en arcade side å være.
 

i-net

Medlem
jess, adsense registrerer like mange visninger, men langt fra like mange klikk. Og mybloglog virker veldig nøyaktig i sin tracking på alle mine andre sider. Uten at jeg vet nøyaktig hvordan tracking systemet deres virker selvfølgelig.
 
Topp