Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kartlegging av søkeord og fraser

gano

Medlem
Fikk akkurat denne på mail. Har ikke tenkt å svare på den, men det virker jo som en noe utspekulert måte å få oversikt over gode norske søkeord og fraser. Er det noen andre som har fått samme henvendelse?

-------------------------------------------
Dear madam or sir,

We are an international consulting company and are looking for some information about Norway.
One topic are the Top 100 keywords in Norway. That means: what are the most used words when people are searching the web for information. Can you tell me the most used keywords or key phrases that people use at your side?

I appreciate your reply at the earliest. Thank you for your cooperation.
-------------------------------------------
 

srm

Medlem
Å stille et spørsmål rett frem kan vel neppe kalles å være utspekulert? :) Jeg vil heller kalle det ærlig, jeg.
 

gano

Medlem
Vel, det var innpakningen jeg stilte spørsmål med. Synes ikke den er helt ærlig:) Hadde de vært ærlig, så hadde vel spørsmålet vært noe ala:

Vi har kunder som skal etablere norske nettsteder, og trenger de beste norske søkeordene og -frasene?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hva er det med nordmenn?? Er vi så selvgode at vi må mistenke alle for å være kjeltringer? Og, hvorfor kan vi ikke dele kunnskapen vi har.......???

Dette var bare generelt - ikke nødvendigvis i denne saken!

Men, hva med å svare på mailen med spørsmål om litt mer bakgrunnsinfo om selskapet og hva disse søkeordene skal brukes til, samt kanskje referere til at dette er ømfintlig materiale for ditt firma og at du da vil være skeptisk til å utlevere dette til hvem som helst.
 

gano

Medlem
Da har jeg fått svar på eposten jeg sendte. De har en kunde som skal lansere ett nytt produkt i Norge, og trenger dermed informasjon om norske søkevaner og det norske annonsemarkedet, slik at kundens kampanje skal bli mest mulig effektiv.

Svaret mitt blir allikevel negativt. Hvis det er noen som ønsker å dele sin statistikk, så er det bare å sende meg en PM - så skal jeg formidle kontakt:)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det må jeg si var en veldig spesiell måte å gjøre det på. Spørre potensielle konkurrenter om hvor dem får trafikken fra? Hvor dum snill trodde dem du var? :p

Jeg hadde tilbyd dem informasjonen mot betaling jeg.
 
Topp