Kjapp og trygg hosting for Wordpress

KeywordToolExternals altfor høye estimater (engelsk)

Epsilon

Medlem
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Jeg har merket meg at noen ord ofte blir helt feil beregnet. Spesielt engelske ord.

Hvis vi velger Norsk, og Norge, og skriver inn disse ordene, får vi disse lokale resultatene:
Gitar: 74 000
Guitar: 201 000

Da blir det nesten 3 ganger så mange nordmenn som skriver "guitar" enn de som velger å søke på "gitar"... :rolleyes:

Når det gjelder ord som "guitar" så gjør det ikke så mye, fordi det er lett å se at det må være feil. Men det er mange ord som er like på engelsk og norsk, og da tror jeg at det lett kan bli overestimert antall søk...
 

testdriver

Ha det bra..
Tror faktisk det kan være riktig at flere søker etter guitar enn gitar. Folk søker etter guitar tabs og guitar chords. Setter du på exact match, er gitar mest søkt på.

Det gir mening, synes jeg.
 

Epsilon

Medlem
internet marketing 1900
internettmarkedsføring 880
 

Epsilon

Medlem
Hvordan setter du på exact match?
 

Hupsey

Medlem
Hvordan setter du på exact match?
ved å sette på hermetegn får man exact match...
søk slik:"gitar"

Har også lagt merke til veldig mye større volum på engelske ord.
Foreksempel har movie mye høyere volum enn film.
Men det kan ha naturlige årsker..Mange ganger er de engelske treffene mye bedre en de norske og folk søker heller på det engelske ordet.
Jeg søker ofte på ordet tutorials+program(photoshop+tutorials osv..), vet egentlig ikke hvilke norsk ord som kan dekke dette heller.
 
Sist redigert:

Epsilon

Medlem
Hmmm. Jeg får 74000 månedlige søk som resultat enten jeg skriver "gitar" eller gitar i KeywordToolExternal.

Hva får du når du bruker hermetegn TFS?
 

Hupsey

Medlem
Du har rett.. hermetegn funker i vanlig søkemotor men ikke i dette verktøyet.
Om du ser i resultatene etter et søk, helt til høytre i listen er det en link som det står add på, denne kan du legge til exact på.
Det var nok det som ble vist til lenger oppe i tråden..
 

Epsilon

Medlem
Bruker man exact får man disse resultatene:

[internettmarkedsføring] 720
[internet marketing] 110

Godt poeng testdriver.
 
Topp