Kjapp og trygg hosting for Wordpress

KinoFilmer.com - Feedback?

Keanu

Geek
Har starta sommeren med en filmside, som jeg håper jeg kan utvikle til å bli en naturlig side å gå inn på for å bestemme seg for hvilken film man skal se i kveld.

Sammen med litt nyheter fra filmverdenen, har jeg laget oversikt over filmene som går på kino nå (muligens ikke alle jeg har fått med enda) og som har premiere i tiden fremover, sammen med litt info som aldersgrense, liten beskrivelse, skuespillere og trailer.

Etter hvert skal jeg legge inn informasjon om norske kinoer (inkl geografisk info) og jeg håper å få til en måte å høste ut kinolister slik at det er mulig å se hvilke filmer som går hvor.

Jeg er som tidligere nevnt ikke noen designer, så all feedback på utseende er jeg takknemlig for (f.eks. måten jeg viser kommentarer), men også funksjonell feedback om hva som er synlig (er det lett nok å finne traileren til en film?) og hva som føles naturlig å finne på en slik side.

Finner siden på KinoFilmer.com : Planlegg kinokvelden hos oss! .
 

Keanu

Geek
Jeg har rota litt med iso-8859 og utf-8, så jeg har måttet lagt inn et par hacks midlertidig til jeg får fiksa det globalt. :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er et tøft marked du hiver deg ut i og siden bør nok være enda mer gjennomtenkt enn den er nå.
Sørg for å få gått på pressevisninger og anmeld filmen FØR den kommer på kino så har du noe å gi oss lesere. Du kan ikke fly på alle filmene alene, men det burde være en grei jobb å få tak i noen skriveføre som kan gå på pressevisninger for deg!
Skal du ha noe håp om å tjene penger på en slik side må du få opp en del tjenester som billettbestilling, premierevarsel etc.
 

zapotek

Medlem
En ting som er svært viktig med en slik side er jevnlig oppdatering. Så du må regne med å legge en del arbeid i det. Om den siste premieren er 3 måneder tilbake, mister sida troverdighet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg tenkte å opprette en filmblogg, kun for å få gå på pressevisninger.. Så slipper man alle folka som hoster, prater, ler, unger, osv. Dessuten kan jeg kjøpe DVDer og skrive de av som driftsmidler..

Det synes jeg var en god ide.

On-topic: designet ser ut som det er laget i 2001 masse skjønnhetsfeil som at menyer hopper ned en linje og så videre. her er det så mye å ta tak i at jeg bare sier: ta ned siden og design den på nytt.

Forøvrig, skriver du ikke unike tekster - altså anmeldelser - så er det lite vits for meg å lese siden. Tekstene dine kan jeg jo bare lese bak på coveret på filmene..

Dette er trasige greier.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det nå egentlig noen som bryr seg om anmeldelser nå til dags? Personlig gir jeg faen i en eller annen tullings oppsummering og meninger om en film. Som oftest er jeg ikke enig uansett. Derimot liker jeg å se brukerstyrte karakterstemninger og kanskje kommentarfelt. Jeg er ganske enkel av meg når det gjelder film, jeg liker det samme som de fleste andre. De kjente anmelderne er som oftest særinger i mine øyne. Som oftest snur jeg bare "opp ned" på terningkastene deres. Gir dem 1 eller 2 blir det en 5 eller 6 i mine øyne.

Holder at du legger ut en nøytral intro eller oppsummering av filmene. Nå har jo allerede en nettside som filmweb.no dette. Hva har du ekstra å by? Dem har også mye bedre løsninger for trailere, informasjon, karakterer og brukeranmeldelser.

En annen bra side er jo Filmfront | Film, kino & TV. Den har ikke helt hatt suksess i Norge enda, men siden er veldig god og jeg tror dem kan komme langt.

Etter hva jeg ser så ligger siden din lysår bak disse. På et .com domene!
 

sKrud

Meget sliten student
Personlig så går jeg ikke på kino..:p

Men kunne du ikke ha vridd siden mer likt imbd? Å la brukere legge inn sine synspunkter på filmene o.l.?

Tror også du kunne valgt er mer spenstig design på siden..
 

Keanu

Geek
Jeg har nok ingen formening om å bli rik på siden, egentlig var det kun at jeg tenkte å teste ut det nye CakePHP versjon 2.0, og trengte et lite prosjekt jeg kunne pusle med. CakePHP har fått en ny vår hos meg med 2.0 forresten, og utbedra veldig mye som var tungvindt tidligere.

Jeg får nevne at årsaken til at jeg lagde siden ikke er for å utfordre filmweb.no, imdb.com eller filmfront.no (som jeg personlig synes ikke fungerer i heletatt). Jeg går sjelden på kino, og har ikke tenkt å bruke mer tid på denne siden enn at det ikke går ut over noen andre. En hobby-side som potensielt kan få litt SE-trafikk etter hvert, med litt TD-annonser og AdSense.

Takk for alle tips og tilbakemeldinger. Som sagt er jeg ikke noen designer, og jeg har heller ikke tenkt å leie inn noen designer for dienne siden, så designet blir stående utover en stund.

Jeg har litt småplaner for videre utvikling, som kan leses på SkitX hvis noen er interessert. ;)

peterandrej: Jeg har ikke sett noen menyer som hopper selv, hvilken browser bruker du, og hvilken meny er det? (antar det er hovedmenyen, da det i grunn er eneste menyen på siden?)

sKrud: Absolutt vært fint med mer spenstig design, får se om jeg tar siden videre senere, men jeg skal for all del unngå en web 2.0-palett på siden.

Kenneth: Nei, filmweb.no kommer nok definitivt til å være bedre enn min side i overskuelig fremtid, men det er mulig å komme seg over filmweb.no på Google for enkelte filmer, og dermed kapre litt trafikk. :)

Takk igjen for alle kommentarer. :)
 
Topp