Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøp ALDRI abn. hos 180.no

Gomlers

Member
Jeg vil med dette advare andre mot å kjøpe annonser hos 180.no.
De påstår at du får et supertilbud første 6 måneder.
Dette koster en slikk og ingenting, og er helt ok å teste ut. For meg genererte det 11 hits, 0 salg.

Bortkastet penger, men ok - da var det i allefall prøvd.

Videre så sender deg "korrektur" for perioden etter det halve året, hvor du visstnok aktivt må sende tilbake i svar-konvolutt for å IKKE kjøpe for ny periode. Denne informasjonen kommer ikke tydelig frem i det hele tatt.

Min forståelse var nemlig at dersom ingenting ble gjort aktivt fra min side, så var også prøveperioden gått ut etter 6 måneder, og dermed ble jeg heller ikke fakturert for ny periode. Helt klart ville jeg gjort ting etter oppskriften, hvis jeg visste at det var eneste måten å si opp abn. på.

Ringer dermed 180.no kundeservice for å oppklare misforståelsen, da jeg fikk ny halvårsregning på litt over 1900,- og jeg ble møtt av typisk selger, som nektet å innse at det var et problem.

Ettersom det var som å snakke til en vegg, gir jeg til slutt opp, og legger på.

Dermed så ringer de meg tilbake noen dager etter, og forteller at de synes det var dumt at jeg misforstod (!) - som om jeg var den eneste av kundene som skulle misforstå dette her.. Systemet deres er lagt opp til at det SKAL misforstås.

Enden på visa er at jeg nå må betale 1900 * 2 for påfølgende 11 måneder, selv om jeg gir klar beskjed om at dette ikke er et produkt jeg ønsker. I tillegg foreslår jeg at jeg kan betale for den ene måneden som har gått utover prøveperioden, mot at de avslutter abn. nå.

Det forslaget er selvsagt uinteressant for dem, og dermed er jeg presset til å betale ca. 4.000,- til et firma som VET at de antakeligvis ikke tilbyr meg noenting i retur.

HOLD DERE UNNA 180.NO! SI ALLTID NEI, OG LEGG PÅ!
 

alterego

Medlem
Det må være inngått en avtale for at 180.no skal kunne fakturere deg etter prøveperioden. Avtalen må dessuten være akseptert av deg, enten muntlig (opptak), ved signering eller bekreftelse på e-post.

Dersom det ikke foreligger en gyldig avtale skal du heller ikke betale.

Dersom det foreligger en avtale du har signert har du fortsatt mulighet til å slippe unna. Enten ved å si opp avtalen (betale ut oppsigelsestiden) eller hevde at avtalen er ugyldig.

Utgangspunktet i avtaleretten er at avtaler skal holdes, men selv om det er stor frihet for hva du kan inngå avtaler om (vilkår etc.) er det unntak. Forbrukere kan relativt enkelt slippe unna urimelige avtaler, mens det skal mer til for næringsdrivende.

Avtaleloven § 36 sier: "En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende."

Dersom du har akseptert en avtale som binder deg til å abonnere på oppføring på 180.no etter endt prøveperiode og dette fremgår tydelig av vilkårene (selv om du ikke leste dette før aksept), kan du antageligvis slippe unna likevel. Du må da se på hvor tydelig dette viktige vilkåret fremstår, om slike vilkår er vanlige i bransjen, om vilkåret er en del av et standardformular med mer.

For å slippe å bruke tid på et relativt lite beløp og for å vise vilje til løsning, ville jeg tilbudt 180.no følgende:

1. Betaling for halve kravet.
Dersom pkt. 1 ikke aksepteres, så:
2. Hele kravet avvises og det kreves at forliksrådet går gjennom saken og tar en avgjørelse.
 

AndreasBr

Member
2. Hele kravet avvises og det kreves at forliksrådet går gjennom saken og tar en avgjørelse.

Hele forliksrådet er en gjeng med korrupte folk som ser bort ifra loven og heller går på sine personlige meninger når de dømmer..
Det er helt forkastelig...
 
  • Like
Reaksjoner: mra

Stoppet

Banned
Forliksrådet består av helt vanlige mennesker. De har ikke særskilt kunnskap om lovverket. De skal prøve å få til et forlik. De kan avsi en dom om man ønsker det hvis partene ikke blir enige. Denne dommen kan da ankes til tingretten hvis man er uenig. Da kommer folk med kunnskap om loven inn i bildet. Forliksrådet er til for å begrense belastningen på domstolene.
 

AndreasBr

Member
Forliksrådet består av helt vanlige mennesker. De har ikke særskilt kunnskap om lovverket. De skal prøve å få til et forlik. De kan avsi en dom om man ønsker det hvis partene ikke blir enige. Denne dommen kan da ankes til tingretten hvis man er uenig. Da kommer folk med kunnskap om loven inn i bildet. Forliksrådet er til for å begrense belastningen på domstolene.
De burde jo uansett se på de avtaler som er inngått, og eventuelle betingelser som er godtatt av firma ved leveranse.
Utifra dette skulle svaret normalt vært: Sorry mac, du har en bindende avtale, med mindre avtalen er helt på bærtur.

Den erfaring jeg sitter igjen med er at de ikke har peiling på hva de driver med, og ikke har noe der å gjøre.
Helt helt feil at "vanlige mennesker" skal dømme i saker mellom bedrifter. Spesielt med den korrupsjonen som er der.

Uten at jeg kan gå mer inn på det, har jeg hørt om tilfeller der "lederen" i forliksrådet der bare har bestemt seg for at leverandøren tar feil som om leverandøren har ALT på det rene! Også caser der de har bestemt seg for at hvis leverandør ikke trekker saken kommer de til å dømme mot leverandør..
 

Stoppet

Banned
"Korrupsjon", "har hørt", "ikke har peiling på hva de driver med" - Blir litt mye synsing her og lite fakta. Hvis du opplever korrupsjon så burde du kontaktet politiet hvis du kan stå inne for det.

......eller er det bare en tapt sak som skaper litt irritasjon?
 
  • Like
Reaksjoner: Boo

timepoint

Medlem
Trist å høre om. Rådet er å sjekke ut http://www.tnslistene.no/ - for hvor mye trafikk disse katalogene har. Vurder om du er en online eller "telefonbedrift".

Er du opptatt av trafikk til nettsiden er det rimelig å få vite historiske søk på bransjesøkeord.

For noen håndverksbransjer og andre sære bransjer, vil det forsatt være en eldre målgruppe, og ikke minst innkjøpere, sentralbordsmedarbeidre, sekretærer som tyr til kataloger for å kjøpe. Dette er veldig Bransje sensitivt!!

Nå må det sies at på Google, med sine millionsøk om dagen, ikke har noen stats, ei Facebook. Så det er raskt å klikke bort mye penger her også. Reklame på nett er avhengig av å treffe BOOKERS og ikke LOOKERS...
 
Topp