Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøp av domener - redd for kapring av navn

Thord

Medlem
Hei der!

Jeg er i ferd med å registrere omtrent 10 domenenavn til en sak jeg kjemper for, men er redd for at navnene skal bli kapret av registraren (? - domeneshoppen), eller "tatt over" av domeneshoppen etter jeg har "registrert" domenene hos dem.

Sidens relevans er noe i duren til Home - Why We Protest men dreier seg om noe annet, dog ikke NOE ulovlig, rasistisk, kulturelt eller religiøst relatert, eller annet som er mot folk på noen som helst måte. Faktisk er det motivert for å "kjempe for folk" (ønsker ikke gå i detaljer for øyeblikket, men sverger at det ikke er "nedverdigende").

Problemet er at jeg er redd for at registraren skal ta over eller kapre domenenavnene. Tenkte å registrere dem hos GoDaddy, men ser at de har tatt tilbake noen populære domener i forskjellige tilfeller. Derfor ønsker jeg å finne en stabil aktør som har vært på markedet en stund, tar kunder seriøst og registrerer domener RASKT (jeg er paranoid fordi jeg brukte et par domenegeneratormotorer), men samtidig har en rimelig pris og ikke stjeler fra folk som registrerer hos dem. Medfølgende webhotell er ikke så viktig, men mulig at jeg kjøper det om det følger med i en pakke.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få registrert disse navnene av en seriøs leverandør uten at de blir stjålet eller stengt ned uten grunnlag? Har forøvrig ingen kommersielle hensikter med siden.

Hjertelig takk :)
 
Sist redigert:

Santo

Active Member
Et av domenene vil du kanskje ha et webhotell på, men de andre kan du jo bestille "DNS og www-videresending" til.
 

Thord

Medlem
Takker for mye hjelpen folkens :)

Domenenenavnene er betalt og registrert hos Domeneshop. Kommer tilbake til det om noen dager når en side/midlertidig side forhåpentligvis er oppe å kjører.
 
J

Jiberish

Guest
Godaddy er den desidert største .com-registraren og et seriøst firma. Jeg tror ikke Godaddy stjeler domener. Det at det er vanskelig og klønete å flytte fra dem er noe annet, men slik er det hos mange dessverre (ikke Domeneshop faktisk).

Jeg mener man trygt kan registrere domener hos Godaddy, men Domeneshop er utmerket valg hvis man er ute etter en Norsk leverandør.
 

let100

Medlem
Du har gjort et godt valg når du valgte å registrere domene hos Domeneshop. Folk jeg kjenner som har god peiling på dette sier at Domeshop er en svært bra side.

Forresten så har jeg aldri hørt om at Godaddy har tatt tilbake populære domener.
 
U

Uregistrert

Guest
Vel. Jeg vet GoDaddy er en av de største, jeg vet faktisk om ei jente i Norge som jobber for dem igjennom en felles venn.

Men Google sier noe annet (ja, jeg vet det er svært lite treff i forhold til antall kunder).
 
U

Uregistrert

Guest
Godaddy stjeler selvsagt ikke domener. Sikkert vært en domenekonflikt, og da kan de annuleres før eller siden. Hver forsiktig med sånn ondsinnet ryktespredning så ikke Godaddy knuser deg økonomisk.
 

Thord

Medlem
Domeneshop har vært veldig tilfredstillende, så takk for det.

Muligens, Uregistrert. Men det ser ikke ut som om jeg har mulighet til å endre innlegget mitt lenger.
 
Topp