Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe produkter - Hvordan gå frem?

Dseller

Medlem
Tenke jeg skulle kontakte en produsent for å kjøpe noen produkter, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem da jeg ikke vet prisen på de forsjellige produktene..

Jeg skal tilsammen kjøpe 5 forskjellige produkter som jeg ikke vet prisen på, så det er helt umulig å sende de en mail å si at jeg ønsker å kjøpe x antall av det og det produktet. Særlig når jeg har et relativt trangt budsjett som helst ikke kan renne over.

Så hvordan burde jeg gå frem?
 

Steve Cash

Medlem
Eller sjekk websiden, en del produsenter, importører og grossister som selger til detaljist oppgir pris der. Hvis ikke gjør du som sprikre eller Dag Frogner skriver.
 

Dseller

Medlem
Vet hva utsalgsprisen er.

Men de pleier vel som regel å regne ut prisen ettersom HVOR mye du kjøper av de?

Altså at varen "PR STK" koster mindre når man kjøper 1000 eksemplarer kontra 10..
 

spikre

peterhamre.no
Vet hva utsalgsprisen er.

Men de pleier vel som regel å regne ut prisen ettersom HVOR mye du kjøper av de?

Altså at varen "PR STK" koster mindre når man kjøper 1000 eksemplarer kontra 10..


Jeg synes spørsmålet er så rart at det nesten blir for dumt å svare...


Har du et budsjett skriver du "Hvor mange får jeg for kr .... "
Trenger du et gitt antall skriver du "Hvor mye skal du ha for .... stk "
 

cruzader

Medlem
Bruker be fabrikker om prislisten for de produkter jeg er interessert i siden de har altid en ferdig pdf/xls fil med ukens priser for hvert produkt med tabell for gjerne 1-500 501-1000 1001-5000 etc prising.
Samt hva MOQ/fee/leveringstid for oem produksjon er(men gjerne ikke relevant for din del?).

Er det en prøve/sample order så er det greit nevne det, da gir de deg gjerne prisen vanligvis for 1000+ enheter selvom du bare bestiller 100.
 

Dseller

Medlem
Sendte de akuratt en mail å spurte om hvor mye de skulle ha for

Vare 1: 100 stk
Vare 2: 100 stk
vare 3: 100 stk
Vare 4: 100 stk

vare 5: 10 stk
vare 6: 10 stk

Blir spennende å se hva de svarer ;)
 
Sist redigert:

cruzader

Medlem
Om det er varer som leveres av flere fabrikker ville jeg tatt en runde samle priser fra alle, deretter når du har fått lavest pris senurerer du bedrift/kontakt-info fra dokumentet de sendte deg.
Så sender du det til de andre fabrikkene med noe pent at du gjerne vil sammarbeide med de men du har fått denne prisen fra noen andre og med mindre de kan slå den prisen må/vil du bestille derfra.

Enkelte fabrikker strekker seg langt på første ordre, gjerne helt til gå i null på ordren for og sikre deg som kunde om de tror det vil komme flere/større ordre.
Grovt sett bruker jeg regne 10-30% avslag vs første pris jeg får, sist fikk jeg oppgitt 4,2$ pr enhet som jeg fikk de ned til 3,3$.
 

Dseller

Medlem
Nå har det gått 5 dager siden jeg sende de en mail (lørdag), har enda ikke fått noe svar..


Burde jeg sende ny mail, eller er 5 dager lite?

Noen som kan dele noen erfaringer rundt dette?
 

Britta

stoffdronning
Spørs hvilket land du har sendt til.
I Europa har jeg en del leverandører som ikke begynte å jobbe før i går igjen. (Mandag 6. er hellige kongene og i noen land helligdag det og).

Britta
 

Dseller

Medlem
Spørs hvilket land du har sendt til.
I Europa har jeg en del leverandører som ikke begynte å jobbe før i går igjen. (Mandag 6. er hellige kongene og i noen land helligdag det og).

Britta

Er i Europa, så jeg får bare vente å se.

De har også sikkert endel etterspørsler etter jul kan jeg tenke meg.
 
Topp