Kjapp og trygg hosting for Wordpress

klarer ikke å sette opp mailklient

datahjelp

Medlem
Sliter litt med å få satt opp en mailklient (outlook).
Har satt: mail.mittdomene.no som ut og inngående mailserver (POP3/SMTP). Jeg har brukt standard porter for utgående og innkommende mail, jeg har også satt port: 587 på utgående, uten at dette løste problemet.

Til informasjon har domenet blitt overført til host1, vet ikke om det har sjedd noe feil når domenet har blitt overført, slik at mail ikke funker?

Har satt opp mail tidligere uten noe problem...
 

adeneo

Medlem
Hvis domenet har blitt overført til ny registrar er det vel naturlig at man må abonnere på e-post tjenester og sette opp e-postene på nytt, med mindre man har egen mail server ?
 

alterego

Medlem
Oppsett e-post - Host1

Prøv 465 med SSL på utgående og bruk de oppgitte serverene for inn-/utgående (web101.host1.no?).

Når navneservere rundt om er oppdatert med at ditt domene er flyttet til Host1 (innen 1-2 dager), så kan du bruke mail.dittdomene.no som inn-/utgående server.
 

datahjelp

Medlem
Takker for svar!

Hvis domenet har blitt overført til ny registrar er det vel naturlig at man må abonnere på e-post tjenester og sette opp e-postene på nytt, med mindre man har egen mail server ?

Har naturligvis satt opp nye addresser. Webmail fungerer helt fint.

bruker du port 587 må du også krysse av for å bruke SSL vil jeg tippe.

Har prøvd ved å krysse av og ikke krysse av. Det funket ikke =(

Prøv 465 med SSL på utgående og bruk de oppgitte serverene for inn-/utgående (web101.host1.no?).

Når navneservere rundt om er oppdatert med at ditt domene er flyttet til Host1 (innen 1-2 dager), så kan du bruke mail.dittdomene.no som inn-/utgående server.

Har no også prøvd med 465, fungerte ikke. Når det gjelder inn/utgående bruker jeg mail.mittdomene.no - domenet ble overført til host1 sist uke.
 
Topp