Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Koble analytics og adsense.. forvirret!

Marita

ordleker
Jeg har lyst til å vite hvilken side folk er på når de klikker på annonser, og ettersom hva jeg har skjønt så trenger jeg da å koble analytics og adsense sammen?

Jeg går på analyticssiden min, og på lenken "Rediger koblingsinnstillinger for AdSense" - også velger jeg profilen (siden) jeg ønsker å koble opp mot analytics. Men på trinn 2 blir jeg forvirret - der får jeg beskjed om

"Domenet du velger som hoveddomene, trenger ikke videre oppdatering av sporingskoden. Alle andre valgte profiler krever en endring av sporingskoden. Hvis det er et bestemt nettsted som er vanskelig eller for stort å oppdatere koden for, kan det være lurt å gjøre dette nettstedet til hoveddomenet."

Forvirret! marita.net er visst fra før koblet opp, og nå skal jeg legge til smartetips.no. Sistnevnte har betydelig flere klikk enn førstnevnte - har det noe å si på sporingskoden og hvem som er "hoveddomene".

Og - er det egentlig dette jeg skal styre med når jeg vil vite hvilken side (artikkel) folk er inne på når de klikker på annonser? For som jeg har skjønt er kanaler det samme som domener? Fryktelig tungvint å lage en ny kanal for hver artikkel, og til slutt vil det jo blir hundrevis av dem.. Første klikket mitt i dag ga hele 12 kroner, noe som er mere enn de aller fleste andre jeg får, så det hadde jo vært spennende å se hvor det kom fra.. (men en sånn tjeneste har kanskje ikke tilbakevirkende kraft?)

Som sagt - forvirret! :)
 
Topp