Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kode for samme design på alle sider

HeW_Løvdahl

New Member
Hei
Jeg er amatør på webdesign, men lærer stadig noe nytt. Nå trenger jeg å vite hvordan jeg kan ha samme design på alle sider, uten å måtte gå inn å redigere på alle sidene. Jeg bruker Html/CSS. Blir veldig takknemlig for svar :)

Heidi
 

zapotek

Medlem
zapotek, det stemmer vel ikke helt i det hele tatt...

Hvis du har to sider, f.eks. index.html og om-meg.html kan du styre designet på begge disse fra samme CSS fil. Du må si i fra i head til hver enkelt side at CSS fila skal brukes.

Tipper han tenkte mer på å ha en custom header, footer osv. som gikk igjen på alle sidene, og som kan endres uten å skifte koden individuelt på alle undersidene. Han skrev jo at han bruker CSS allerede.
 

Nutz

Med lem
"Skrivebeskyttet" template har blitt vanlig i editorer/designverktøy nå.
I Expression Web heter dette "Dynamic web Template"
Så man trenger ikke å gå innom databasedrevne CMS for å få til dette.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det går jo fint an å gjøre mye uten databaser osv, f.ex. med include, enten med Server Side Includes - Wikipedia, the free encyclopedia eller tilsvarende med php.

For småsider som der det max skal legges inn et nytt telefonnr en gang i året og den slags vil jeg egentlig si at dette er bedre å bruke enn å gjøre masse greier med cms'er osv, siden man da helt slipper oppdateringer av backend, som noen jo tross alt må ordne - enten det er deg som leverer siden eller kunden.
 
Topp