Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kommunenavn domeneverdi

sarak

New Member
Jeg eier to .no (eks xxxxøxxx.no og xxxxoxxx.no) som er en gammel kommune som ble lagt ned for et par tiår siden. Nå er det avgjort at to nabokommuner blir slått i lag, og navnet på mine .no domener står øverst på listen over et sannsynlig nytt navn. Jeg har eid domenene i et par år, lenge før en sammenslåing i det hele tatt var påtenkt.



Kan en eventuell ny kommune tvinge frem overtakelse av mine domener, eller er de fritt for meg å selge? Vil de i det hele tatt kunne være verdt noe?
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
De løser det vel som mange andre kommuner.

For eksempel:
Lund.kommune.no
Sola.kommune.no
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det interessante her er vel om det nye kommunenavnet blir tatt inn i listen over domener det er forbudt å registrere - og det burde det jo iflg logikken. Foreslår at du sender en e-post til Norid og spør helt åpent - interessant å høre hvilke regler som i tilfelle ligger til grunn.
 

Bjørn

Domenespekulant
Det er som Rune sier her - spørsmålet er om det blir tatt med igjen nå på listen over domener som blir forbudte å registere. Alle kommuner er vel det nå, og hvis dette blir kommune-navnet igjen, så spørs det om du har noen rettigheter.
 
Topp