Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Komplett bedrifts liste med mail,adr, selskaps form, navn osv

adeneo

Medlem
Hva er det der hawkbay?

Det er nettsidene til Difi, hvor du finner deres API som inneholder det meste av Statlig data, blant annet hele enhetsregisteret, enten som nedlastbar CSV fil med over 900 000 firmaer eller som en hendig API som returnerer JSON hvor man kan slå opp alle Norske firmaer.

CSV filen inneholder omtrent de samme dataene som de listene som selges, bortsett fra at listene til Difi er gratis og inneholder alle registrerte selskaper i Norge.

Der er forøvrig ikke så mange firmaer som har registrert e-post adresse i enhetsregisteret, men det er en del som har registrert både nettside og e-post, og alt ligger tilgjengelig der, gratis!
 

adeneo

Medlem
Det er jo CSV (Comma Separated Values) format, det er tiltenkt brukt av dataprogrammer, ikke for lesning på sengekanten.
 

Steve Cash

Medlem
En csv-fil åpnes ikke direkte i Excel, en importerer den og angir hvilke tegn som brukes til å skille kolonner, f.eks. semikolon, komma eller fast mellomrom. Og når en har gjort det kan den leses av mennesker. Å åpne den i Notepad blir bare rot ja.
 

Bjørnar

Gründer
kan vel sies at dere som er på jakt etter epost-adresser ikke vil finne dette via Difi sin nedlasting etter det jeg kunne se.
 

adeneo

Medlem
Det er nok riktig Bjørnar. De færreste firmaer har e-post registrert i enhetsregisteret, og jeg søkte fort på @ i den CSV filen, og fant ingen e-post adresser i det hele tatt, så de er enten i et merkelig format eller tatt vekk for å hindre spam.

Det er fortatt en glimrende oversikt over firmaer, og etter at Steve Cash har fortalt oss hvordan vi får den leselig i excel har Tonny besluttet å invitere alle medlemmene på forumet til kveldsforelesning med boller og saft.
 

hokhang

Medlem
bare det er sagt så inneholder listen min epost adresser og er i excel og enkelt og sortere rundt ;)
Hvis noen ønsker mindre lister eks. av alle bedrifter i Buskerud fylke så kan jeg tilby det også, eller evt andre type sorteringer.
Eks. alle AS i Vestfold fylke.
 

paal_erik

Medlem
Er dette slikt som blir brukt til å spre spam?
Hvor innboksen er fyllt med shit for alt mulig, så burde dere skamme dere over å kjøpe noe slikt. Enda værre er det med de som tilbyr dette. De skal jeg ikke si hva jeg mener om...

Har jeg missforstått noe så beklager jeg utbrudet!
 
Topp