Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Konkurranser på tradedoubler

picxx

Well-Known Member
Hva slags salg har en hos TD når man vinner grunnet en plassering på topplisten?

vel, sist hadde man konk hos brafilm, men det er forskjellige annonsører som annonserer slike konkurranser, så neste gang kan det være kyr mot krøtterfòr... :D
 

picxx

Well-Known Member
Jeg vant en dvd spiller fra occash, om det teller :D
 

picxx

Well-Known Member
Det kan da faktisk ikke være de helt store summene TD omsetter for årlig da.
Ville nok vært varsom med å betale noen store summer for å få selge noe via dem jeg ihvertfall. (advertising?)
 

Bjrl

Medlem
Det kan da faktisk ikke være de helt store summene TD omsetter for årlig da.
Ville nok vært varsom med å betale noen store summer for å få selge noe via dem jeg ihvertfall. (advertising?)

Tradedoubler Norge tjener ikke penger. Sist gang de gikk i overskudd for et helt år sett under ett var i 2004, da de endte på et svært beskjedent plussresultat. I 2005 gikk de i underskudd med 871.000 av en omsetning på 6,5 millioner. I 2006 var underskuddet redusert til 486.000 av en omsetning på 10,5 millioner.

Inntektene ("omsetningen") til Tradedoubler kommer fra tilknytningsavgiftene og månedsavgiftene som Tradedoublers kunder (altså de som tilbyr programmene til deg og meg) betaler til Tradedoubler. Hvilke satser Tradedoubler jobber etter i dag vet jeg ikke...men jeg vet hvilke satser de jobbet etter i det året de gikk i overskudd.

Men jeg tror ikke jeg skal legge det ut her, slikt er forretningssensitiv informasjon som de skal få ha i fred :)

Mvh
Bjørn Jarle
 

Mats@TD

Medlem
Tradedoubler Norge tjener ikke penger. Sist gang de gikk i overskudd for et helt år sett under ett var i 2004, da de endte på et svært beskjedent plussresultat. I 2005 gikk de i underskudd med 871.000 av en omsetning på 6,5 millioner. I 2006 var underskuddet redusert til 486.000 av en omsetning på 10,5 millioner. Inntektene ("omsetningen") til Tradedoubler kommer fra tilknytningsavgiftene og månedsavgiftene som Tradedoublers kunder (altså de som tilbyr programmene til deg og meg) betaler til Tradedoubler. Hvilke satser Tradedoubler jobber etter i dag vet jeg ikke...men jeg vet hvilke satser de jobbet etter i det året de gikk i overskudd.

TradeDoubler Norge tjener penger, men som du kanskje vet så er TradeDoubler et stort internasjonalt selskap og overskudd sendes derfor tilbake til vårt moderselskap i Sverige. Sjekker du regnskapstallene deres får du noen helt andre tall. For et år siden (under AOL-oppkjøpet) ble TradeDoubler verdsatt til over 6 milliarder svenske kroner. Når det gjelder regnskapstall så har vi ikke lov til å inkludere utbetalinger til affiliates i omsetning jamfør norsk regnskapslovgivning. Utbetalinger til affiliates utgjør selvsagt største delen av vår omsetning. Største delen av vår inntjening ligger i transaksjonene og ikke i månedlige tilknytningsavgifter som du mener Bjørn.

Per i dag er vi Europas største affiliatenettverk og vi kniver om å være verdens største. Med dagens vekst blir vi verdens største affiliatenettverk i løpet av 2008. Veksten er stor også i Norge, for 2 år siden var vi 4 stk. på Oslo-kontoret og i dag er vi 12 og flere nye på vei inn. Det går med andre ord så det suser også her i Norge :)
 

Mats@TD

Medlem
Når det gjelder konkurranser, så er det som dere kanskje vet annonsørene og ikke oss som arrangerer konkurransene. Vi prøver så godt vi kan å overtale dem til å kjøre konkurranser som f.eks. premierer de med mest vekst eller tilfeldig utvalgte som har salg.

Til syvende og sist så er det annonsøren som bestemmer hvordan de ønsker at sin konkurranse skal foregå, men vi bringer som sagt budskapet til dere herfra videre.
 

Bjrl

Medlem
Største delen av vår inntjening ligger i transaksjonene og ikke i månedlige tilknytningsavgifter som du mener Bjørn.

Bare for å oppklare: Det jeg mente er at Tradedoubler har to inntektskilder: Det ene er den summen som de deltagende programmene betaler til Tradedoubler når affiliateprogrammet startes opp. Og det andre er de månedlige innbetalingene fra de deltagende programmene - som består av klikk, leads, salg, visningssalg/visningslead og slikt. Det er sikkert noen programmer som også har transaksjonsverdi under det månedlige minimumsbeløpet, men jeg tviler på at det er særlig mange (rett og slett fordi transaksjonssum under månedsminimum over litt tid bør være en sterk indikator på at de ikke har lykkes med programmet sitt).

Ellers er jeg glad det går bra med Tradedoubler. At det går bra for affiliatesystemer og andre markedsføringsnettverk er bra både for dem, for kundene og for nettstedene som viser annonser og tekstlinker :)

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp