Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kontakte nyetablerte foretak?

Steve Cash

Medlem
Da husket jeg ikke feil. Om dette skyldes personvernhensyn, folk som har klaget på spam, eller om de rett og slett har gått over til å ta penger for de samme opplysningene vet jeg ikke. Det kan også hende at de rett og slett har innsett at opplysningene ofte er feil, og dermed verdiløse for eventuelle brukere. Om en skifter telefonnummer eller e-postadresse tenker en vel ikke på at en har et (passivt) enkeltpersonforetak liggende, og må melde fra til Brønnøysund. Jeg vet jeg hadde en gammel e-postadresse liggende der selv, uten at jeg gjorde noe med det.
 

hvaer

Medlem
Jeg fant ut at jeg allerede hadde tilgang til dette, gjennom ravninfo, som jeg bruker en innlogging til en bekjent.

Men som noen har funnet ut, så er telefonnummer/mail borte hos mange. Jeg kan jo forstå hvorfor...
 

paal_erik

Medlem
Skyr slike firmaer som kontakter meg som pesten. Kommer aldri til å handle med de som ringer meg.
 

xdex

Medlem
Kan ikke si jeg har noen "god" erfaring av å ringe ny-etablerte firma jeg heller, som regel sier dem nei-takk før du overhodet har kommet til poenget.. kan godt hende jeg er en utrolig dårlig selger? Likevel... Har mye bedre suksess ved å ringe lokal-bedrifter som befinner seg i "området" og som i tillegg har en oppegående bedrift.
 

hvaer

Medlem
Selge lokalt er generelt den primære strategien, for da er det lettere å bruke vårt store konkurransefortrinn også. Men, det er ikke noe enten eller. Man må ha flere salgstrategier for å lykkes som selger, ihvertfall når man snakker ren provisjon. Uansett har jeg ingen plan om å selge over telefon, men kun å booke møte over telefon. Salg gjøres best "Face 2 Face".

Skal man selge til nyetablerte bedrifter, så må man enten ringe så tidlig på morgenen at den store bølgen ikke har begynt å ringe enda eller 1-2 måned(er) etter oppstart. Sistnevnte kommer helt an på hva man selger, og hva slags bedrifter man selger til. Man kan f.eks ikke selge en nettside til ett nyetablert firma som driver med datatjenester 1 måned etter, for da er den oppe og går, men til ett bilverksted, så er det stor sannsynlighet for at det fungerer allikevel.
 
Topp