Kjapp og trygg hosting for Wordpress

konverteringsrate

paca

Medlem
Hei,
Setter opp budsjett for nettbutikk som skal selge alt innen fashion. Kan jeg budsjettere med en konverteringsrate på 100 besök pr. dag i en oppstart fase? Setter av 20.000.- pr mnd i markedsföring.
 

paca

Medlem
mmm... föler meg på litt dypt vann nå :) men har fått inntrykk av at konverteringsrate er et "instrument" som måler antall treff på web siden opp mot salg, eller kunder som legger igjen mail adr. etc..? med det samme, hvordan bör jeg bruke 20.000 på den mest effektive måten under oppstartsfasen av nettbutikken?
 

paca

Medlem
ok, tusen takk :) da budsjetterer jeg med at 3% av besökende til nettbutikken vil eller kan resultere i et salg. (1000 besökende kan i beste fall gi 30 salg ?)
 

paca

Medlem
Null erfaring her oxo :) Jg vil ikke hive meg ut i ukjent land uten å sette opp et budsjett, som alltid sprekker :), men pröver å läre litt om dette da. Nettbutikken er klart den dyreste oppstartsposten, og så har jeg kommet til at markedsföring ligger på en god nr. 2. uansett tusen takk for svar.
 

paalh

Medlem
Dette kommer veldig ann på hvor trafikken kommer fra og hvor kvalifisert den er.

Altså. Hvis du har en annonse hvor det står "moteplagg 99kr gratis frakt" så vil nok konverteringsraten være høyere enn hvis du lager en annonse som sier "liker du mote? klikk her!"...

3% konverteringsrate er nok litt optimistisk hvis du aldri har drevet nettbutikk før. Jeg ville heller siktet mot 1% og jobber fra der, så slipper du å gå på en smell sånn økonomisk...

Nettbutikken trenger ikke å være dyr forresten. Shopify er gratis i 30 dager, det finnes noen middelmådige norske systemer for noen hundrelapper i måneden og magentos standardtemaer er helt OK for oppstart.

Bruk heller pengene på trafikk og CRO


edit: sjekk her: Magento - Download Magento - eCommerce Software for Growth
Hvis du er grønn sånn teknisk sett så kan du sikkert betale noen her inne for å installere den for deg og gi deg noen timer med opplæring for en rimelig penge.
 

paca

Medlem
hei,
tusen takk for svar:) jg justerer ned til 1%. veldig bra om noen her kunne laget nettbutikken:) har noen annbud ute nå.. har blitt fortalt at jg bör bruke i en oppstartsfase ca 40.000 på google og facebook pr. mnd i markedsföring. d har jg redusert til 20.000.. vil oxo trenge hjelp til seo. vil poste dette senere under jobbmarked.
 
Topp