Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kopiere artikler fra andre nettsider

Christian

Medlem
Hei,
Vi driver siden hjem.no boligportal og har en avtale med ifi.no – for deg som skal pusse opp. om at vi leverer en del stoff fra de.

Stoffet vi får fra de blir også lagt ut på deres sider. Og vi har ikke muligheten til å endre teksten. Derfor blir det jo to identiske artikler som ligger både på vår side og på deres side. Hvordan vil Google se på dette?

Jeg vil også ta med at for hver artikkel vi bruker fra de linker vil tibake til ifi.no i brødteksten. Vil dette ha noe å si i positiv forstand (altså, google ser ikke på dette som duplikatinnhold)? Vil det være bedre å linke direkte til artikkelen deres fra brødteksten i stedet for til forsiden deres?
 

Ole

Medlem
Dersom det skal publiseres mange slike artikler ville jeg valgt å sette content="noindex, nofollow".
Hvis det bare blir en artikkel en gang i blant spiller det ikke så stor rolle, hverken i negativ eller positiv retning.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Som Ole sier over, så kan det være lurt med en nofollow på artiklene som er duplikater. Jeg tror ikke hjem.no er stor nok til å slippe unna med duplikatinnhold enda, så ville være veldig forsiktig med slikt i oppstarten.

Om det ikke hadde vært for den lenken kunne du jo prøvd deg på å rapportere til Google først om artikkelen gjennom f.eks et sitemap, slik at Google tror din side er orginalen.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Selv har jeg brukt en del pressemeldinger på sider tidligere og kan ikke si jeg har blitt straffet for dette så lenge jeg også har kommet med en del egetprodusert stoff!
Og, mange av avisene bruker hele tiden store mengder pressemeldinger...
 

picxx

Well-Known Member
Det er vel fremdeles ikke bevisst at en side som bruker duplikatinnhold blir "straffet" av google. Siden med originalinnholdet derimot blir "belønnet" av google.

Personlig oppfordrer jeg faktisk folk til å kopiere fra mine sider, ell den tid det krediteres for dette i artikkelen som blir publisert.
 
Topp