Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kopiere nettsted

Hjbrekke

Medlem
Hvis jeg vil duplisere en wordpress-nettside på et annet domene.
Holder det da å laste opp wp-content på den nye siden, etter at wordpress er installert?
 

muffins

Medlem
Du må få med deg databasen også. En fin plugin for dette er WP Migrate DB. Med denne kan du eksportere hele databasen, og i tillegg automatisk endre strings i databasen for å passe det nye domenet/serverpath.
 

SignHver

Medlem
WordPress › XCloner - Backup and Restore « WordPress Plugins

Funker fantastisk

Med dette pluginet kunne jeg klone Mobilfaktas ferdigtweakede WP-oppsett til tabletfakta.no og hardwarefakta.no på ca 15 minutter, hvor 12 av minuttene var utpakking av databasen på de to sidene.

Du tar backup, starter kloning og evt restore direkte i WP-backend.

Men du kopierer noen filer via ftp i tillegg?
Har prøvd noen av disse pluginsene, men får bare feilmelding allerede ved backup - ikke helt sikker på hvorfor jeg ikke klarer å gjøre dette alle sier er så enkelt? ;)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Nå vet jeg ikke helt alle ins-and-outs av alle forskjellige plugins, men jeg har hatt en situasjon der jeg kopierte en wp-install inklusive database, men glemte å oppdatere wp-config-filen. Den pekte til den gamle database-server.
Det var på en shared host og dette fungerte det fint, så jeg jobbet på den gamle databasen en stund - ble lettere forvirret etter en stund, men fant til slutt ut av det.

Regner med at pluginsene tar høyde for dette, men det er ihvertfall noe som er verdt å sjekke.
 
Topp