Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Korte ned innlegg som vises på hovedside?

metallian

Medlem
På siden Fiskemoro bruker jeg themet Adventure Journal. HAr ikke lagt merke til det før men postene legges i sin helhet på hovedsiden-la akkurat ut en laaaang post og da må man scrolle 17 ganger nedover for å se neste-det er litt uheldig- er det en enkel måte å korte dette med en "les mer" funksjon under? Altså bilde+ingress så å si?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Off-Topic:

Jeg får opp denne når jeg besøker siden:

"You are using an insecure version of Opera. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser."

Når jeg følger linken til Operas hjemmeside, ser jeg at nyeste versjon er 12.00, den samme som jeg allerede har.

Vet ikke om dette er en funksjon du har lagt inn for jeg har ikke sett dette tidligere.

Ang lesmer, så finnes det en egen knapp du legger inn der du vil bryte teksten:

http://www.templatesnext.org/wp-content/uploads/2010/05/screenshot12.jpg
 

Msites Ltd

Livsnyter
På siden Fiskemoro bruker jeg themet Adventure Journal. HAr ikke lagt merke til det før men postene legges i sin helhet på hovedsiden-la akkurat ut en laaaang post og da må man scrolle 17 ganger nedover for å se neste-det er litt uheldig- er det en enkel måte å korte dette med en "les mer" funksjon under? Altså bilde+ingress så å si?

I innlegget ditt setter du inn koden <!--more--> som ligger som standard i funksjonene i wp panelet.
 

hvaer

Medlem
Jeg for min del sverger til å bruke excerpt, og ett av bildene i artikkelen som thumbnail. Aner ikke om det er så lett med dette temaet ditt, men det vil gi deg en mye mer kompakt side. Ett annet alternativ er det som Msites nevner. Den ligger som standard i MCE, så du er bare ett knappetrykk unna.

Ellers må jeg berømme valg av headerbilde. Jeg kriger med meg selv om å kjøpe en Stella 18000 for havfiske eller Lowrance Structure Scan HD for å se hvor sjøørreten står mot land under vår/høstfisket.
 

metallian

Medlem
TAkker for tilbakemeldinger :)

Headerbildet er jeg fornøyd med ja- det er så bra at Shimano avd. Nord Amerika rappet det til sin hjemmeside. Etter måneder med mailutveksling er vi fastlåst på at de ikke betaler en krone i kompensasjon og at jeg må dra de for retten skal jeg ha betalt for det.... :-(
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Headerbildet er jeg fornøyd med ja- det er så bra at Shimano avd. Nord Amerika rappet det til sin hjemmeside. Etter måneder med mailutveksling er vi fastlåst på at de ikke betaler en krone i kompensasjon og at jeg må dra de for retten skal jeg ha betalt for det.... :-(

Tuller du? Har de det oppe fremdeles, eller har du det på mail at de innrømmer å ha brukt det? Hvorfor mener de at de ikke skal trenge å betale? Der har du jo en så bankers sak at det er helt latterlig, og den typen bilder og den typen bruk koster relativt mye (mye mer enn redaksjonell bruk)
 

metallian

Medlem
Tuller ikke- de har fjernet bildet men jeg har selvsagt screenshot og de har inrømmet på mail at de brukte bildet.

Deres "forsvar" er at de ikke visste at det var mitt bilde(haha) og at de ikke har tjent noe på å bruke det...

Jeg vet-det er HINSIDES teit men de nekter all kompensasjon og sier jeg må gå rettens vei om jeg vil ha noe. Frsiter det å starte en sak i USA for noen tusenlapper? Ikke veldig...
 

Tonny Kluften

Administrator
Etter måneder med mailutveksling er vi fastlåst på at de ikke betaler en krone i kompensasjon og at jeg må dra de for retten skal jeg ha betalt for det.... :-(

Skriv om hvordan de oppfører seg på blogger, engelse fiskerfora osv. så fjerner de det nok. Dårlig rykte vil de ikke ha.

Men til saken. Hvis du ikke vet hvordan du skal kode inn utdrag så du får dert fast på forsiden kan du laste ned et plugin som gjør det for deg.
 

metallian

Medlem
Problemet mitt er at jeg har tidligere samarbeidet endel med de norske importørene av Shimano-som IKKE er begeistret det som har skjedd for å si det sånn. Går jeg til "angrep" på Shimano rammer et egentlig noen jeg ikke vil det skal ramme bare fordi det sitter noen tullinger i juridisk avdeling i USA.
 

zapotek

Medlem
Dette funker jo bra :) bortsett fra at det står "Read more"-skulle gjerne hatt det som "Les mer..." er dette noe jeg enkelt kan få til?

Let opp følgende i index.php på themet ditt: <?php the_content('[Read more &rarr;]'); ?>

Bra blogg forresten! Ble nesten hekta på karpe selv jeg nå :)
 
Topp