Kostnad webside

dr_astin

New Member
Hei, er i ferd med å etablere et firma med internetsalg.

Hvor mye koster det å få de norske sidene tilsvarende på engelsk (dvs samme design, menyer, oppbygging, bare engelskspråklig tekst)? Vil helst unngå en webdesigner som ganger prisen med 2, men vet ikke hvor mye ekstraarbeid dette innebærer. (Er det mye klipp og lim i programmering etc., har ikke greie på dette)

Hvor mye har du å bruke? Og hvor viktig er det for deg og ditt firma at sine ikke ser ut som alle andre sider i din bransje?

dr_astin

New Member
Hei, takker for alle svar!

Tanken er å ha alt på samme domene der man klikker på et flagg og kommer til de engelske sidene. f.eks. xyz.com -> xyz.com/n, xyz.com/faq -> xyz.com/n/faq
Vi kommer til å ha et tredje språk også.

I den aktuelle bransjen det er snakk om er det standard med elegant og enkel oppbygging av websiden (ikke fancy design og flash-animasjoner, og ingen reklame)

Hovedsiden vil fungere som en blogg, med oppdateringer (nye produkter, info og bransjerelaterte artikler) som vi må kunne redigere og skrive selv.

Ellers vil vi ha en menylinje med 6 valg med hver sin underside (Om oss, FAQ, Produktet, etc)

Vi vil vente med shopping cart til det er omsetning nok til å forsvare det. (Mye av salget vil foregå via andre kanaler, men vår side har bedre marginer)

Vår designer foreløpig har laget en sample som det står Wordpress nederst så jeg antar det er det han har brukt. Vi skal revidere og få et estimat, designeren har anslått ca. 3000-3500$ inkl 1 års vedlikehold (Vi er i USA) avhengig av hva vi endrer/legger til.

Angående vårt budsjett: Websiden blir vår front, så vi vil ikke være for gniene. Vi ønsker å utgangspunktet bruke ham videre. Han lager flotte sider og vi kjenner en av klientene hans personlig. Derimot ønsker vi ikke betale overpris for produktet vi ender opp med.

Det jeg er usikker på er hvor mye man kan prute, siden vi ikke har greie hvor mye arbeid dette egentlig innebærer...

Er f.eks. 3500$ for Språk 1 og 70% (2450$) for språk 2 og 3 uanstendig eller for raust?

Vil oppdatere når vi får et estimat

Etter som du oppgir sum i dollar regner jeg med at du får tilbud fra utlandet.

Hva ønsker du i prisen din, er det snakk om alt fra design til installering på hos din host?
Jeg ville surfet litt rundt å funnet et par nettbutikker som har designet som passer din bedrift. Om du ikke vet hvor du skal begynne kan du se på templatemonster.com

21.000 bør helt klart holde, for den prisen kan du få en i India til å jobbe med siden din i ett halvt år. En programmerer i et uland koster fra 5 til 20 dollar timen. Her har tid mye å si, hvor fort du trenger å få nettbutikken opp å gå har mye å si på prisen.

Er f.eks. 3500$ for Språk 1 og 70% (2450$) for språk 2 og 3 uanstendig eller for raust?

Det er ingenting som burde tilsi at du skal betale noe særlig for språk 2, ettersom språkpakker til de største nettbutikkløsningene allerede er gratis. Blant annet Magento.

Tonny Kluften

Administrator
3000-3500$ er ikke ille pris med Wordpress.
Og i Wordpress bør du ikke betale mer enn $500-700 for språk 2 hvis alt er likt på alle sider bortsett fra språket. Så $100 for språk 3. Hvis områder på sidene, f.eks. høyresiden, skifter ettersom hvilket språk du har så kan du betale det dobbelte for det første ekstra språket og så en god del mindre for språk 3.

TorsteinO

Art Director & grunder
21.000 bør helt klart holde, for den prisen kan du få en i India til å jobbe med siden din i ett halvt år. En programmerer i et uland koster fra 5 til 20 dollar timen. Her har tid mye å si, hvor fort du trenger å få nettbutikken opp å gå har mye å si på prisen.

Hvor lenge en i india jobber med det for den prisen er totalt irrelevant. Sjekk tidligere tråder her på forumet om hvor (lite) fornøyde folk er med den typen tjenester, så forstår du hva jeg mener. Et hett tips er at det er fordømt lurt å kunne snakke med den som utvikler/designer sidene, og det er det verdt å betale noen kroner ekstra for.

Men joa, 3500$ høres ut som en grei pris det, er vel noe i det nabolaget jeg ville ha tatt selv.

Topp