Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kostnadsføring uten ansatte

Vista

New Member
Hei

Driver et stort AS (målt i omsetning), uten ansatte (er selv kun styreleder), i en bransje hvor det mentale er veldig viktig. Har eksempelvis kuttet kaffe helt for å holde kortisol-nivået så lavt som mulig.

Trener på treningssenter..

Dette er klart bra for firmaet.

Kan jeg kostnadsføre treningskostnaden (tenker da selve medlemskapet, tøy, kosttilskudd). Kan selv se for meg at AS-et dekker 50%.

Takker for svar! :)

Mvh
 

Steve Cash

Medlem
Jeg anbefaler å lese denne korte artiklen fra Sticos, den forklarer det bra, både hovedregel og unntak:
https://www.sticos.no/fagstoff/kate...-dekke-trening-uten-at-du-maa-skatte-av-det-1

Kort oppsummert: Hvis arbeidsgiver betaler hele eller deler av av avgiften på treningssenter så er det skattepliktig for lønnstaker, samtidig som arbeidsgiver må betale arbeidsgiveravgift. Selv om du ikke hever lønn fra selskapet så er du styreleder og har uten tvil fått fordelen av den grunn, dermed kommer du inn under samme regel.

Så står det noen unntak der om hvordan en kan tilpasse seg, men da tror jeg at det må være andre ansatte enn eieren og ordningen må gjelde alle eller en større gruppe av ansatte. Jeg tviler å at du får fradrag for f.eks. å bygge treningsrom bare til deg selv.
 
Sist redigert:
Topp