Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Krav til kvittering ved nettsalg?

Jostein

Medlem
Hva kreves av kvitering ved nettsalg? Har woocommerce, og lastet ned en invoice plugin. Ved plug in sequensial numbering vil ordre få et nummer, og neste vil bli +1! Er dette det samme som maskinell nummereing? Ref. Info fra altin.


Nummer som tildeles maskinelt eller er forhåndstrykt

Er det krav at dette skal sendes ved pakken, eller kan man sende denne på e-post?
 

Jostein

Medlem
Ok, jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg tar betalt med kort. Når jeg skal sende varen, så tenkte jeg at det kanskje måtte ligge ved en invoice (kvitering).
For å slippe å printe denne, så tenkte jeg at det kanskje var enklest å sende denne automatisk på mail til kunde. Holder dette, eller må de ha papir også?
Når man handler på nett,er det ikke da krav til noe form for skriv om retur? Eller er det slik at om du ikke legger ved dette, så har kunden noen form for utvidet 14 dagers returrett eller noe?
 

spikre

peterhamre.no
"Invoice" betyr "faktura", ikke "kvittering". Kvittering er "receipt".
Det du skal legge ved er "pakkseddel". Noe må du se på når du pakker, og den samme lappen kan jo legge ved forsendelsen.
Barne og likestillingsdepartementet har utstedt et skriv som skal være ferdig (eller delvis) utfylt av selger. Det er et såkalt "angrerettskjema".
 

Jostein

Medlem
Surret litt, jeg tenker på kvitering/Receipt. Men et er vel bare å forandre Invoice med Kvitering, så er det i boks. Har en invoice plugin.
Men om jeg sender denne på mail, så trenger jeg ikke printe denne ut går og legge ved?
Jeg kommer til å ha en ganske utvidet returordning, så for å slippe dette ekstra arket, er det slik at om jeg dropper å fylle det ut og legge ved, så har kunden automatisk utvidet returrett? Helt greit for meg da jeg ikke selger så dyre saker, og så lenge kunden ikke har brukt produktet kan de gjerne returnere dette i en periode lenger enn 14 dager. 30 dager eller lignende.
 

Jostein

Medlem
Hvordan installere plugin?

Hei!

Jeg klarer vanligvis å installere plugins. Men i dag kjøpte jeg en PDF invoice plugin, men jeg får ikke installert denne..

Dette står det i manualen:

Make sure you have WordPress 3.5+ and WooCommerce 2.0.x installed
WooCommerce does not have to be active during installation but this plugin won't do anything without WooCommerce being active
Download the plugin from CodeCanyon
Unzip the downloaded file and locate a file called woocommerce-pdf-invoice.zip under Plugin
Log in to your WordPress administrator zone
Go to Plugins --> Add New --> Upload
Upload file woocommerce-pdf-invoice.zip
Activate the uploaded plugin

Jeg lastet ned en zip-fil. denne åpner jeg og det kommer opp 3 mapper. En heter plugin, og her finner jeg to filer som heter woocommerce-pdf-invoice og woocommerce-pdf-invoice.zip

Jeg prøver å laste opp .zip filen slik jeg antar at det skal være. får da en feilmelding opp på skjermen.

"That page can't be found.
It looks like nothing was found at this location. Maybe try one of the links below or a search?"

Den andre mappen: woocommerce-pdf-invoice som ikke er en zip fil inneholder vel sik jeg ser det innholdet som skal være i den zippede utgaven. Language etc etc.

Prøvde også å laste opp denne .zip filen i FTP, men funker ikke.. Er det noe jeg overser??

Takker for innspill!! :)
 

Dseller

Medlem
Hva mangler for at denne skal være godkjent?

5HxGZ.png



Er invoice og bilag NR 2 forskjellige ting her?
 

Matrix

New Member
Fakturaen mangler mye. : Selgers navn, adresse, org.nr. etterfulgt av MVA (hvis du er blitt momsregistrert). Mva skal være spesifisert, mva-prosentsatsen skal vises og momsgrunnlaget skal være spesifisert. Betalingsvilkårene bør fremkomme.
 
Topp