Kjapp og trygg hosting for Wordpress

kredittkort.tk

MobyDick

New Member
Selger kredittkort.tk. forundret over at det ikke var tatt, da .tk ikke er noe dårligere enn .wf, .be, .pl osv osv.

ser man bort fra .net, .no, .org og .com og kanskje et par til, så står ikke .tk tilbake noe særlig i forhold til andre random domeneforkortelser.

vil uansett si at kredittkort.tk er bedre enn kredittkort1.net, finndetbestekredittkort.no og liknende.

hvis noen vil ha det så kjør på, bud starter på den nette sum av 1 :) forbeholder meg selvsagt retten til å ikke selge til spottpris da jeg synes domenet er helt ok selv. det er mulig noen synes .tk er helt på trynet men det kan vi diskutere i en annen tråd ;)
 

spikre

peterhamre.no
"vil uansett si at kredittkort.tk er bedre enn kredittkort1.net, finndetbestekredittkort.no og liknende."
- Lykke til med å finne en som er enig ;-)

"bud starter på den nette sum av 1" - "forbeholder meg å ikke selge til spottpris"
- Du tar i mot bud på kr 1,-, men selge uansett ikke? Japp...
 

MobyDick

New Member
så du mener helt seriøst at alle disse random kredittkortsidene, som eksemplene over er bedre?
da sier jeg som du sier, lykke til med å finne noen som synes kredittkort-guiden1.info er bedre enn kredittkort.tk ;)

uansett som sagt i OP så kan man diskutere .tk andre steder enn her så det ikke sporer helt av.

og nei jeg selger det ikke for hverken 1, 2 eller 10 kroner, jeg har desverre ikke mindre t-skjeer jeg kan gi det til deg med
 
Sist redigert:

Bjørnar

Gründer
problemet med tk er vel at de har en guffen forhistorie, og at det lukter jallatralla, scam og det som verre er med .tk - og det var vel noe av poenget til Spikre.
 

zapotek

Medlem
Selger kredittkort.tk. forundret over at det ikke var tatt, da .tk ikke er noe dårligere enn .wf, .be, .pl osv osv.

Tja, men alle disse TLDene du ramser opp her er jo ikke akkurat steingode for norske sider da :D

Uansett:

.tk

1. Er et TLD. for Tokelau, et territorium New Zealand
2. I motsetning til andre TLD. er .tk gratis å registere, noe som fører til punkt 3:
3. Fra Wikipedia: "In 2006, McAfee conducted a survey in which they claim out of the 95 percent most trafficked web sites, .tk domains were twice as likely as the global average to be used for "unwanted behaviors", including scams such as phishing and spam.[5] However, in 2008 McAfee reported that the threat of scams like phishing and spam was significantly reduced with .tk and that other top level domains such as .com and .net were much more used in such scams." .tk - Wikipedia, the free encyclopedia
 

MobyDick

New Member
Tja, men alle disse TLDene du ramser opp her er jo ikke akkurat steingode for norske sider da :D

U

hehe, nei det er klart :) men nå er det jo luringer som faktisk har giddet å betale adskillig mer for kredittkort.be eller kredittkort.us - og sånn sett var det rart at de ikke bare snappet et mye billigere og like jalla domene :p

.tk er ikke gratis mer enn maks 1 år, og man eier det ikke juridisk hvis man ikke kjøper det. mao kan man ikke få det gratis, blir vel mer som å leie det 1 år.

i tillegg er .tk nå større en BÅDE .cn og ru til sammen. jeg skal ikke sitte å si at .tk er så veldig bra - pointet er at det er like crap som alt annet enn .no, hvis man er norsk bedrift. for min del er .eu og .nu også uberfishy...
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
hehe, nei det er klart :) men nå er det jo luringer som faktisk har giddet å betale adskillig mer for kredittkort.be eller kredittkort.us - og sånn sett var det rart at de ikke bare snappet et mye billigere og like jalla domene :p

.tk er ikke gratis mer enn maks 1 år, og man eier det ikke juridisk hvis man ikke kjøper det. mao kan man ikke få det gratis, blir vel mer som å leie det 1 år.

i tillegg er .tk nå større en BÅDE .cn og ru til sammen. jeg skal ikke sitte å si at .tk er så veldig bra - pointet er at det er like crap som alt annet enn .no, hvis man er norsk bedrift. for min del er .eu og .nu også uberfishy...

Og der satt du prikken over i-en; argumentasjonen din får i hvert fall ingen til å kjøpe domenet (...) !
 

Tony J

Alle skal få
Du har jo kommet litt i gang med WP har du ikke Moby? Utvikle det selv, sleng på noen artikler å se om du kan få den til å ranke greit:) Du lærer mer, så kan du evnetuelt selge det senere. :)
 

MobyDick

New Member
Og der satt du prikken over i-en; argumentasjonen din får i hvert fall ingen til å kjøpe domenet (...) !


Fordi? i motsetning til mange andre sitter jeg ikke å napper løken til drømmen om 20 000 for et domene. hvorfor skal jeg late som dette er verdt sykt mye? det er et ok domene som går for en ok pris. det er mye bedre enn superkreditt-kort.info, og er et billig alternativ til dem som ikke har råd til å selge huset for et decent .no domene.
 

MobyDick

New Member
Du har jo kommet litt i gang med WP har du ikke Moby? Utvikle det selv, sleng på noen artikler å se om du kan få den til å ranke greit:) Du lærer mer, så kan du evnetuelt selge det senere. :)


ja kanskje jeg gjør det :) men er vel vanskelig å kaste seg inn på kredittkortmarkedet med såpass stor konkurranse som det er der nå...? sykt mye norske ord som er ledig på .tk så kanskje jeg finner på noe annet også :)
 

xdex

Medlem
Jøss, betaler man for .tk nå? Ingen bombe, men morsomt likevel. Husker godt 2004(ca) da .tk var gratis og ble brukt til å skjule vanvittig mye scams, alle useriøse nettsider hadde ett .tk domene, for å ikke snakke om alle "clan"-websites som oppererte med .tk fordi dem aldri hadde penger til noe bedre. Huff, .tk er styr unna produkt!

:edit:
ser nå at det forsatt er gratis ja, da er det back to old days!
 

MobyDick

New Member
hehe, ja hadde også et .tk på tidlig 2000-tall, det var tider :D det er ikke gratis nå lengre hvis man vil eie det.

edit: når jeg tenker over det så var .tk egentlig ganske ok for rundt 10 år siden. husker at det var vanskeligere, dyrere og høyere terskel for å skaffe seg domene da kontra nå, med 17 registrarer på dusinet og hvor alt enkelt gjøres over nett. jeg var iallefall happy at jeg som privatperson da kunne ha hjemmeside.tk kontra home.online.no/user/hjemmeside eller noe ala geocitites.com/hjemmeside.
 
Sist redigert:
Topp