Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kredittkortside til salgs

Status
Stengt for ytterligere svar.
Har en relativt god side for kredittkort. Bare ett minus: sandboxed. :rolleyes: Men les videre!

Er veldig lei av kredittkortnisjen, så kvitter meg med rubbel og bit - har slettet alt av sider jeg har i nisjen, bortsett fra denne ene. Vil våge å påstå at innholdet er såpass bra at det er verdt noen kroner. Ble tilbudt 10.000 kr + 2 års inntekt for en tid tilbake, men dette var vel og merke mens siden lå som nr 2 på google for "kredittkort". Google gjorde et eller annet sprell, slik at siden nå ligger på fin sandbox-plassering på side 5-6-7. Antar det er sandbox. Om noen har tålmodighet til å vente til siden slipper "ut" igjen evt. vet hva man kan gjøre for å få tilbake ranking - her er din sjanse til å kjøpe en komplett side med innhold og domene. Må ta forbehold om at jeg ikke har anelse om det er mye arbeid å fikse rankinga, og prisen vil også bli deretter.

Vet ikke om 10.000 kr + 2 års inntekt er veldig dyrt. Jeg vil våge å påstå at det ikke er det, men jeg er jo åpen for bud. Kan jo kanskje ta med at jeg ville hatt ca 65-70.000 kr i bestillinger bare i november i fjor om ikke sida hadde mista ranking. EDIT: Nå har jeg sjekka statistikken, og mange av bestillingen er fjerna. Det er vel nærmere 50.000 som er dokumenterbart. Fikk jo ikke utbetalt alt, ettersom jeg brukte Zanox, de skummer jo fløten "litt".. Men i allefall, skal være gode muligheter for å tjene ganske bra med penger med denne siden.
For øyeblikket tjener jeg vel 1500-2000 i måneden eller der omkring med dårlig ranking (har ikke sjekket nøyaktig). Vil selvsagt dokumentere alt for en potensiell kjøper.


Om noen er interessert, send meg en PM.
 
Sist redigert:
Du, vi kan si 1000 kr måneden. Det er ikke brennviktig, egentlig. Det er vel et sted mellom 1500 og 2000 et sted, men kanskje det er en gulrot om jeg legger prisen på 1000 kr mnd.

34.000 kr totalt blir det. Kan jo runde ned til 30k og, om det høres bedre ut. :)

Krever ikke all verdens jobb nei. Selv jobbet jeg bare litt med lenker og sånt noe de siste par månedene. Men siden har som sagt mistet ranking, og jeg kan jo ikke garantere at dette er noe som lar seg fikse om siden blir liggende på domenet. Man hadde dog ikke fått så mange bestillinger om ikke innholdet var bra, så om man flytter alt innhold over på et nytt domene og optimaliserer litt, vil jeg tro at det er ganske kort vei til en bra ekstrainntekt.
 

picxx

Well-Known Member
Hvilke andre trafikkilder enn søkemotorer har siden?
Nå mistet vel du rankingen ganske nylig, så de 1500-2000 du ser i inntjening nå kan også være bokmerker/cookiessalg, noe som kan bety at siden ikke genererer i det hele tatt.
 
Hvilke andre trafikkilder enn søkemotorer har siden?
Nå mistet vel du rankingen ganske nylig, så de 1500-2000 du ser i inntjening nå kan også være bokmerker/cookiessalg, noe som kan bety at siden ikke genererer i det hele tatt.

Får trafikk fra Yahoo og Bing, og fra et par andre nettsider. Startsiden.no o.l.

Mistet ranking i slutten av november. Vet ikke om det er vanlig at konverteringer fortsatt kommer inn over 4 måneder etterpå, men kan godt hende. Jeg har faktisk ikke tenkt på det før du sa det akkurat nå. Men dette er vel ikke et problem om man putter innholdet på et nytt domene og ranker på nytt. Selv hadde jeg jo dager der jeg hadde bestillinger for over 6000 kr, så å ta betalt 1000 kr/måneden er ikke dyrt.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Men dette er vel ikke et problem om man putter innholdet på et nytt domene og ranker på nytt.

Selvsagt ikke, men det vil jo da omtrent være å selge en flippet side, så da kan en jo ikke gå utifra det man tidligere har tjent på siden. Men, dette skal ikke jeg blande meg oppi...det er du som selger siden og setter prisen :)
 

gjedda63

Medlem
Hvordan vet du at du er sandboxed? Ikke uvanlig å dette ned til side 6-7-8 hvis siden plutselig har fått inn en haug med linker. Google pleier å droppe rankingen noen uker da og tygge litt på situasjonen. Pleier som regel å komme tilbake.
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan vet du at du er sandboxed? Ikke uvanlig å dette ned til side 6-7-8 hvis siden plutselig har fått inn en haug med linker. Google pleier å droppe rankingen noen uker da og tygge litt på situasjonen. Pleier som regel å komme tilbake.

Det kan jo isåfall være en gylden mulighet for en evt. kjøper hvis man gambler på at siden får tilbake samme plassering i SERP's som tidligere.
 

gjedda63

Medlem
Det kan jo isåfall være en gylden mulighet for en evt. kjøper hvis man gambler på at siden får tilbake samme plassering i SERP's som tidligere.
Ja, ser ikke bort ifra det.Jeg hadde aldri solgt bare fordi siden detter ned så lite.Da hadde jeg ikke eid noen.
 
Hvordan vet du at du er sandboxed? Ikke uvanlig å dette ned til side 6-7-8 hvis siden plutselig har fått inn en haug med linker. Google pleier å droppe rankingen noen uker da og tygge litt på situasjonen. Pleier som regel å komme tilbake.
Nå har det gått 4 måneder og ingen ting er endret. Er lei av hele greia, i grunnen.

Det kan jo isåfall være en gylden mulighet for en evt. kjøper hvis man gambler på at siden får tilbake samme plassering i SERP's som tidligere.
Ja, hvis det skjer har man jo gjort et godt kjøp. :) Men må understreke at siden på ingen måte selges med dette som garanti.

Ja, ser ikke bort ifra det.Jeg hadde aldri solgt bare fordi siden detter ned så lite.Da hadde jeg ikke eid noen.
"Detter ned så lite"? Fra en #2 til side 5-6-7? Nei vettu, jeg er lei av hele optimaliseringsskiten, så jeg selger uansett. :)
 

gjedda63

Medlem
Hva har du gjort med siden etter at den ramlet i rankingen? Hvor gammel er domenet egentlig? Hvor kommer linkene dine ifra?
 
Jeg prøvde å legge til mer innhold og få litt flere lenker, men det hjalp ikke stort. Etterhvert gikk jeg lei, for jeg har andre sider og prosjekter som jeg også tjener penger på.

Domenet ble satt opp 15 januar 2010.

Linkene kommer fra all slags sider, både fra gode sider og litt dårlige. Prøver å få ting til å se naturlig ut, men hvordan linkene ser ut nå veit jeg ikke. Har ikke sjekket på månedsvis, og på nettet der jeg sitter funker ikke Site Exploreren, av en eller annen merkelig grunn.

Sender deg url på PM, gjedda.
 

gjedda63

Medlem
Ser ut som du har en litt ensidig linkprofil,veldig mye fra blogger pluss at så og si alle linker til homepage. Kan hende du får skuta på rett kjøl ved å produsere linker ifra andre kilder, f.eks bookmarking,artikler osv. Kan på en måte skjønne at Google fikk litt hikke, ikke gi opp nettstedet ditt,jobb litt med det ved siden av dine andre prosjekter. Skriv en god del flere artikler om kredittkort og legg de dypere inn, bygg nye linker til disse og for all del link artiklene tilbake til homepage.
Bare noen løse forslag fra meg dette her, men jeg tror det kan ordne seg over tid med litt mer jobbing.
 
Du kan nok ha rett i det, gjedda63. Er for øvrig en stund siden jeg sjekket linkprofilen; det du forteller om den er ikke slik jeg husker det, så mulig det er ganske lett for en kompetent person (kjøper) å gjøre noe med det.

Jeg kommer nok likevel til å selge den, ettersom prosjektene jeg har gående utenom er langt mer innbringende. :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp