Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kredittsjekk av TD

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Og i fremtiden så vil jeg påpeke at det ikke er noe vits å starte en tråd når man ikke kan si både A og B. Det er forsåvidt totalt uinteressant å vite at kongen har gjort en kredittsjekk når vi ikke får vite resultatene. Det fører ikke til annet enn spekulasjoner, krangling og kverulering. Forøvrig vil jeg si to ting:

1. Pressen bryter da denne taushetsplikten stadig vekk (alle som betaler kan jo kjøre kredittsjekk)
2. "Kongen" er ganske så anonymt.
 

kongen

kongemedlem
...ikke er noe vits å starte en tråd når man ikke kan si både A og B.

Jeg ser den nå, men ville komme med en beroligende opplysning. Trodde faktisk jeg gjorde en god gjerning her nå...

Klippet og hentet fra kredittopplysningsavtale: "Informasjonen kan kun benyttes til eget bruk, og kan ikke videreformidles eller videreselges"

Dette ser jeg som om at jeg må holde kjeft om de spesifisikke opplysningene, og jeg har som prinsipp å forholde meg til avtaler.

Angående inntekter og overskudd: Når et firma får høyere og høyere inntekter ser jeg det som en positiv trend. At et firma skriver regnskapet på en måte som er hensiktmessig i henhold til skatt er ikke noe nytt. F.eks. går Røkke med "underskudd" hvert eneste år på papiret, men går han virkelig med underskudd... nei!

Businessmodellen til slike selskaper er vel ikke den verste heller; eneste reelle utgifter er husleie/strøm/lønn og vedlikehold av en dataserver. De har vel ingen andre utgifter? Det er jo nettbutikkene som går inn med avtale til TD som betaler "lønnen" til affiliates.

Trodde faktisk B lå litt "tydelig" mellom linjene; hvis du tror det går galt vil du få en STOR overraskelse...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dine sammenligninger blir jo helt ute på landet.... Og, hvis du tror forretningsmodellen til TD er så sikker så må du jo nesten ta og spørre deg selv hvorfor underskuddet er så stort og hvordan det kan bli så stort.

TD har tapt aksjekapital, en rating som tilsier "ikke kredittverdig" og anmerkninger fra revisor de siste årene hvor det stilles spørsmål om videre drift.

Hvis du, Kongen, sitter på annen informasjon får du dele det - for da er det virkelig noe galt! Dette bør være samme informasjon du sitter på og den er litt mer troverdig enn å se på at omsetningen øker!
 

Mats@TD

Medlem
En stund siden jeg har vært aktiv i dette forumet, da jeg i den senere tiden har jobbet jobbet på TDs HQ. Nå er jeg derimot tilbake i Norge og kan vel starte med å svare på en del relativt hårreisende påstander i denne tråden som ikke kan stå ubesvart.

TradeDoubler AB er et børsnotert selskap i Sverige. Det vil si at all vår finansielle informasjon er offentlig tilgjengelig fra våre nettsider. En børsnotering krever at selskapet oppfyller en rekke krav, spesielt med tanke på informasjonsplikt om resultater og finansiell status. Dere kan selv gå inn på TradeDoubler sin side for aksjonærer og presse som er linket til fra forsiden av TradeDoubler.com. Der finner dere detaljerte rapporter om TradeDoubler sine finansielle resultater på denne siden og en rask titt på denne informasjonen bør fortelle dere at TradeDoubler er et svært solidt selskap. Regnskapstallene for 2008 er ikke ferdig, men du kan laste ned kvartalstallene som rapporteres hver fjerde måned gjennom hele 2008.

Hvis det blir litt for mye informasjon kan du ta en titt på den finansielle oversikten. Denne viser kun tall for årene som er ferdigstilt, altså ikke 2008 enda. Utifra denne kan dere se et solidt overskudd på 150 millioner SEK i 2007. Omsetningen var på 2.6 milliarder SEK. Husk at vi i 2007 også kjøpte Searchworks/Technology Works for 500 millioner kroner.

Når det gjelder kredittsjekk av det norske selskapet (TradeDoubler AS), så bør det vel ikke komme som en overraskelse at alt overskudd og EK overføres til hovedsselskapet - TradeDoubler AB. Vil du foreta en realistisk kredittsjekk bør du med andre ord gjennomføre en kredittsjekk på TradeDoubler AB med Org.nummer: 556575-7423. Det er TradeDoubler AB som er eier og 100% ansvarlig for TradeDoubler AS. For å gjøre det enkelt så kan du jo ta en titt på svenske Allabolag som presenterer samme informasjon som Proff.

Vi er i dag verdens største affiliateselskap, basert på sunne skandinaviske brediftsøkonomiske prinsipper og vi har absolutt ingen finansielle problemer som det antydes i denne tråden. I motsetning til de fleste av våre konkurrenter, er vi et børsnotert selskap. Dette betyr at vi har strenge forpliktelser i forhold til offentliggjøring av økonomisk informasjon og denne informasjonen har dere som affiliate (og alle andre) fri tilgang til på våre sider.

Jeg finner det ganske utrolig at visse personer her inne velger å ikke gjøre research, men starte en ryktespredning som ikke har noen som helst grunnlag i fakta. Det er ytterligere spesielt når TradeDoublers finansielle status er særdeles offentlig, grunnet det faktum at vi er børsnotert aksjeselskap. All informasjonen dere har vært på jakt etter ligger på TradeDoubler sine nettsider. Verken TradeDoubler, våre annonsører eller andre affiliatenettverk i Norge og utland er interessert i å samarbeide med affiliates som starter falske rykter alla dette.


Viktige nettsider om finansiell informasjon:

- TradeDoubler - Investor Relations - Investors
- TradeDoubler - Investor Relations - Financial Overview
- TradeDoubler - Investor Relations - Five-Year Summary
- TradeDoubler - Investor Relations - Press Releases
- TradeDoubler - Investor Relations - Shareholders
- TradeDoubler - Investor Relations - Annual Reports
 

arve

Medlem
Her var det mye som det hadde vært gøy å ta tak i både i selve tråden og fra Tradedoublers regnskaper, men som Kenneth sier, sålenge vi ikke vet Kongens utgangspunkt blir det bare spekulasjoner og krangling. Jeg har alikevel lyst til å ta tak i to ting.

Det forundrer meg veldig at et analyseselskap vil gi en positiv analyse av TD pr. idag. Grunnen er at de ikke har levert regnskapet for 2007. Det betyr ikke bare at de analyserer på bakgrunn av gamle tall, men også at det løper dagbøter og faktisk begynner å nærme seg tid for varsel om tvangsoppløsning.
Jeg tipper at de gir en god kredittrating basert på at TD oppfyller betalingsforpliktelsene sine



Personlig tror jeg ikke at TD Norge går konkurs, paradoksalt nok på grunn av veldig dårlige resultater over tid. Underskuddet har eierene dekket av egen lomme, og det ligger 3 mill+? (usikker hva som regnskapsmessig ble gjort med de 4,9 mill som "forsvant" fra ansvarlige lån i 03/04 og underskudd i 2007/2008) i "skattefordel" i selskapet og det kan de nyttiggjøre seg hvis de f.eks. reduserer kostnadene ved å overflytte support til Sverige. Det vil selvfølgelig også "drepe" omdømmet i de andre landene de opererer dersom de velger å slå TD Norge konk, så jeg tror ikke det er noen fare før morselskapet begynner å slite alvorlig.

Å trekke inn Røkke blir søkt. Røkke driver skatteplanlegging og tok ut milliarder da utbyttereglene var gunstigere enn de er idag og tærer fremdeles på det. Tradedoublers regnskaper viser de reelle tallene fra år til år.
 

kongen

kongemedlem
I mine øyne har vel denne tråden avkrefte alle ryktene en gang for alle, og at TD er solid!

Msites: Man må lese ALLE tallene for å få den HELE oversikten...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg står fremdeles på mitt når det gjelder Tradedobler AS! Det er Tradedoubler AS vi i Norge må forholde oss til!!!

Og, informasjonen jeg kom med er fakta hentet fra kredittrapporter av Tradedoubler AS! At Mats vil forsøke lage et røykteppe over Tradedoubler AS ved å trekke inn hvor solide eierne er får stå for hans regning!
Jeg har kun formidlet fakta som alle kan hente! Hvis det skal resultere i at mitt samarbeid med Tradedoubler opphører så er det litt søkt. Når det er sagt så taper vel verken TD eller jeg stort på noe av det.

@Mats: Denne "spekulasjonen og ryktespredningen" som du velger å kalle det, kunne dere kommet unna hvis dere hadde svart på henvendelser og ikke drevet et slikt spill dere nå har gjort med deres affiliatepartnere!
 

Mats@TD

Medlem
Jeg står fremdeles på mitt når det gjelder Tradedobler AS! Det er Tradedoubler AS vi i Norge må forholde oss til!!!

Hvorfor du skal forholde deg til et driftsselskap og ikke morselskapet som faktisk innkrever pengene du får ubetalt vet jeg ikke, men gjør du en lignende analyse av andre store internasjonale selskaper som har filialer i Norge vil du finne lignende tilfeller. Filialene drifter tjenester, betaler ut lønn og lokale kostnader, mens inntekter går til morselskapet. Derfor gir den typen informasjon et skjevt bilde.

TradeDoubler rapporterer ikke om virksomheten brutt ned på landsnivå, men tar du en titt i informasjonen om til våre investorer så finner du informasjon brutt ned på region. Nordic-regionen er den regionen hvor tallene for Norge inngår. Ikke helt overraskende så går det glimrende :)

At Mats vil forsøke lage et røykteppe over Tradedoubler AS ved å trekke inn hvor solide eierne er får stå for hans regning! Jeg har kun formidlet fakta som alle kan hente!

TradeDoubler AS er ikke et uavhengig selskap, det er et driftselskap for TradeDoubler AB. Eierene av TradeDoubler har jeg ikke snakket om i det hele tatt, men igjen du finner full informasjon om dette på vår nettside for investorer. En av de største eieren av TradeDoubler er det svenske pensjonsfondet.

Du formidler ikke fakta med utsagn om at TradeDoubler ikke er solide, at du sitter på konkret informasjon om hvor dårlige det går osv. Det du formidler har ingenting med fakta å gjøre. Hadde du tatt deg tid til å sjekke hvordan TradeDoubler drives, hadde du fått med deg at det er TradeDoubler AB du bør ta en titt på og at TradeDoubler går veldig bra.

Hvis det skal resultere i at mitt samarbeid med Tradedoubler opphører så er det litt søkt. Når det er sagt så taper vel verken TD eller jeg stort på noe av det.

Velykket affiliatemarkedsføring handler utrolig mye om gode relasjoner mellom affiliate, annonsør og nettverk. Annonsører må føle seg trygge på at deres affiliates respekterer de reglene som er gitt, at de oppfører seg korrekt og formidler deres "brand" på den måten de ønsker å bli formidlet. Affiliatemarkedsføring har dessverre et noe frynsete rykte hos mange annonsører og dette er noe alle selskaper affiliatenettverk kontinuerlig jobber med å forbedre. Utsagn som ikke har noe rot i virkeligheten og er direkte usanne velger jeg å kalle for rykter og spekulasjon. Slike spredning, uansett hvilket affiliateselskap eller annonsør det dreier seg om, gjør ikke noe annet enn å skade affiliatemarkedsføringen sitt rykte. Dette skader da selvsagt alle selskaper som driver med dette, men det skader til slutt også affiliates da færre annonsører er villige til å satse på denne typen markedsføring. Færre annonsører, betyr mindre konkurranse mellom annonsørene og da også lavere provisjoner.

Ingen affiliatenettverk er interessert i å arbeide med affiliates som bryter regler, jukser, leverer dårlig trafikk eller sprer direkte usannheter og rykter om annonsører eller selskaper uten å faktisk sjekke fakta. Det har hendt ved flere anledninger at affiliates har blitt bannlyst hos noen annonsører på tvers av alle affiliatenettverk i Norge og utlandet for nettopp ryktespredning, dårlig oppførsel og brudd på regler. For de som ønsker å jobbe med affiliatemarkedsføring på et profesjonelt og seriøst nivå, så er dette bra. Jo mer seriøst ryktet til affiliatemarkedsføring er, jo fler annonsører vil vurdere affiliatemarkedsføring.

Affiliatemarkedsføring handler om et samarbeid mellom annonsør, affiliate og affiliatenettverk. Det er dette samarbeidet som det er viktig å ta vare på og få til å gro best mulig - for alle parter. Det finnes selvsagt forbedringspotensiale hos alle parter og oppstår det problemer må dette luftes, men da på et saklig nivå. Å spre rykter, usannheter eller å skjelle ut annonsører og affiliatenettverk basert ut på ufullstendig informasjon skaper bare problemer og frustrasjon for alle parter.
 

Daniel

q(O_o)p
Dere kan jo sjekke regnskapstallene til Google i Norge, de sender alle pengene til morselskapet i Irland.

Alle som tror at Tradedoubler sliter fordi det ser sånn ut i regnskapet kan komme seg tilbake til skolebenken.
 

picxx

Well-Known Member
Det er vel ikke stort mere å diskutere.
Mats har kommet med en grei og troverdig forklaring, og historien er det lite å gjøre med.
Så får man heller håpe at TD også har lyttet til noen signaler fra sine affiliates, og skjønner at det skal ikke så fryktelig mye til før lita tue kan velte stort lass, særlig innen affiliatemarkedsføring.
 

kongen

kongemedlem
De er iferd med å bygge seg opp en god egenkapital i det norske selskapet.

Google har kun utviklingskontor i Norge, og Google i Norge formidler ikke tjenester som de *direkte* tjener penger på ala AdWords. Google skal dessuten legge ned sitt utviklingskontor i Norge...
 
Topp