Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kritikk - www.flyrute.no

Tonny Kluften

Administrator
Er det blitt på moten å spørre om kritikk på mer eller mindre uferdige nettsider nå? Bare for å få en lenke eller?
Kritikk? flyrute.no/?page_id=60 er bare unyttig tull som du aldri kommer til å tjene penger på, lag skikkelige poster.

Hva er vanlig å ha på en slik side? Blås i det, lag noe du syns er nyttig for den besøkende. 95% av slike "vanlige" sider tjener ikke penger.
 
Sist redigert:
:)

Syntes siden var ganske fin når vi snakker om design, men det er ikke så vanskelig å få til nå idag.
Men uansett, du er i gang så det er et stort pluss.
Men hvorfor denne siden framfor mange andre med mye mer innhold?
Hva er nytt med siden, hvorfor skal jeg bruke tid der.
Har du sjekket ut konkurrentene?
Hva slags informasjon kan du gi som ikke de store har spesialisert seg på.
Hvis vi ser på nordnorsk reiseliv så har de en flott side som spiller på følelser.
www.nordnorge.com
Synes for eksempel at kategorien informasjon er for kjedelig, hvorfor ikke kalle det noe mer innbydende.
Jeg personlig blir trøtt når jeg hører ordet informasjon, for det kan være så mangt.
Hva er meningen med siden?
Skal den gjøre hverdagen min enklere, få meg til å få lyst til å reise eller skal den bidra til salg av reiser?
Vi snakker om behov og markeder.
Hva er du god på?
Har du en generell utdannelse, eller begir du deg ut på ukjent terreng?
Det var mitt lille innspill på din hjemmeside, å jeg prøver ikke å ta motet fra deg.
Funder litt over dette og svar, så kanskje jeg kan gi deg noen flere forslag.
Stå på!
 
Ser du har fjernet informasjon som meny.
Det synes jeg var en ganske stor forbedring fra det som var tidligere.
Nå er det mer sånn at du gir de besøkende akkurat det de har lyst på, siden menyen er relatert til akkurat det du driver med på siden.

Du er nødt å se litt selv, men det er alltids noe å forbedre.
Husk at et enkelt system med nyttig "verdifull" informasjon, er mye bedre en et virvar av informasjon som kanskje ikke har betydning for gjesten.
Bare fortsett du ;)

Vet ikke om det er bevist eller ubevisst at du har rettet siden mot folk som ikke har mye penger eller som er opptatt av å spare.
Det er også viktige ting å tenke på, siden siden skal være tilpasset disse personene.
Du selger ikke diamanter i en bruktbutikk.
Bare noe du kan tenke over :)
 
Sist redigert:
D

Doc

Guest
Takk for all tilbakemelding hittil. Prøver å ta til meg det dere mener er dårlig og gjøre noe endringer. Og ikke minst så lærer jeg. Dette er som sagt min første wordpress side.
 
Har du planlagt at dine gjester skal være på din side, eller at de skal hoppe over på Supersaver eller Seat 24?
Bare tenker siden du driver en side som tilbyr flyrute, men som lar de andre aktørene gi ruteinformasjonen.
Hvorfor kommer dine gjester tilbake til deg, hvis de allerede vet hvor de får tak i billige flybilletter eller hotell.
Akkurat nå virker det som om Http://www.flyrute.no jobber med markedsføring av andre som tilbyr billige reiser.
Er det endel av planen?

Blir nesten som om jeg tar kontakt med noen reisesider, og ber om å få ha deres hjemmesider på min egen, mot at jeg får en form for provisjon.
Men for å få provisjon, trenger jeg gjester som besøker disse sidene.
Jeg driver da markedsføring for å få folk til å besøke siden, men det blir fort en konflikt siden jeg betaler markedsføring for at de som kommer skal besøke de andre.
Men hvis de fleste gjestene ikke besøker disse sidene, eller ikke kommer i det hele tatt, så har jeg et problem siden jeg ikke får en omsetning som overstiger minstekravet.
For at det skal lønne seg for meg, må markedsføringen jeg driver med føre til at mange nok kommer til siden og at endel av disse blir å komme igjen.
De fleste vil da "lete" etter noe nytt, siden det de så tidligere er oppbrukt.

Dette var en tanke fra min side.
 
Takk for all tilbakemelding hittil. Prøver å ta til meg det dere mener er dårlig og gjøre noe endringer. Og ikke minst så lærer jeg. Dette er som sagt min første wordpress side.

Jeg prøver å komme med konstruktiv tilbakemelding som kan bidra med å utbedre ideen din.
Selv har jeg ikke så mye erfaring med web, men jeg vet hvordan markeder og forretningsdrift fungerer i praksis.
Forretninger og web er omtrent det samme, siden det er mennesker inne i bildet.
Jeg tilbyr ikke en hjemmeside,for det jeg egentlig tilbyr er løsninger på mennesker sine problemer, enten det er varer eller tjenester.
 

Maggern

New Member
Flyrute - med det navnet forventer jeg egentlig at det BARE handler om flyruter osv.

Lag et kart over europa med byer man kan trykke på for å se hvilke flyselskaper som flyr dit.
 
Topp