Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kudos - rimelig godt SEO-system?

Gaasehud

Medlem
Hei! :)

Har en nettside jeg gjerne vil ha langt opp i resultatene på spesielt ett søkeord. På ordet er det ca. 32,000 treff og jeg ligger på 8. plass blant sider fra Norden (sida mi er norsk). Så kommer jeg til poenget; her om dagen la jeg inn en sak på kudos.no om en relatert sak som viste til min side. Nå kommer jaggu kudos med denne saken over meg i resultatene. Har de et veldig godt "SEO-system"? Jeg tittet litt på kildekoden, men er fortsatt usikker. Jeg har forøvrig ikke noe CMS på sida mi, noe de har.

Sida det gjelder er Enhjulingsida.com. Søkeordet er enhjuling.

På forhånd takk! :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Tror ikke dem har gjort noe spesielt til SEO arbeid. Men kudos er jo lenket fra stort sett alle nettsidene til Aller Media, så blir jo endel google juice der.
 

bjorn

Medlem
Yepp, jeg også har lagt merke til dette. Kudos indekseres meget kjapt, og havner høyt opp på søkeord.

Som jeg var inne på her:



Jeg submittet oink.cd diskusjonen til Kudos før jeg gikk på jobb, kom på jobb, Googlet etter "oink cd" og fant Kudos saken min ganske høyt oppe (10 minutter seinere altså).

Så, det kan lønne seg å submitte - uavhengig av om sakene får noen særlig Kudos eller ikke.

Kudos saker havner raskt høyt opp, men forsvinner raskt igjen også. Egentlig fungerer det ganske bra for Google slik tror jeg.

- bjorn
 

Gaasehud

Medlem
Interessant. :)

Ja, det kan bli god reklame den veien også, altså! Godt de går fort bort igjen også, den havnet tross alt over min egen side, selv om den også linket til den.

Har prøvd sitemap selv på Google Webmaster Tools, men har ikke merket noe forskjell. Tror jeg fikk den genert av en annen side. Noen her som har erfaring med sitemap? :)
 

Gomlers

Member
Hvis det er 32.000 konkurrenter om ordet "Enhjuling" følger du denne oppskriften for å få 1. plassen i løpet av neste indekseringsrunde ... la oss si 7 dager:

(Edit: ser de fleste andre topp-plasseringene faktisk har domenenavnet enhjuling.TD - da gjør du det som står under her, og så bygger du en helsikkes med lenker...
besøk også konkurrentenes sider, og se hva slags meta tagger, meta nøkkelord og meta descriptions de har, og sørg for at dine er enda bedre)

1. Plassér en <h1> som første html-tagen under <body> som inneholder "Enhjuling".
2. Ha "Enhjuling" i <title> elementet.
3. Kall fila som hentes (hvis ikke det er index.html/php/asp...) for enhjuling.html
4. Skriv en kjapp artikkel om Enhjuling, og pass på at Enhjuling opptar ca. 4-5% av ordene i den artikkelen. Artikkelen er på ca. 200-300 ord.
5. Ta et par undersider på domenet ditt, og lenk til forsiden, eller til Enhjulings-siden din, med ankerteksten "Enhjuling".

Ville tippe at du brukte kortest tid på å eie førsteplassen på denne måten ;)

Lykke til.
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Takk for god guide/hjelp gomlers. :) Ja, stemmer at de har domenet med enhjuling, jeg har jo enhjulingsida.com. Skal prøve ut det, hadde vært moro å ligge på 1. plass. Ta gjerne en titt på sida: Enhjulingsida. Den har allerede mye av det du sier og nå har jeg gjort de siste tingene. Tips 3 går ikke fordi det er hovedsida, index.html. Har heller ikke skrevet noen artikkel på forsida, men der er det en god tekst hvor enhjuling er nevnt svært mange ganger. Igjen takk for fin veiledning, jeg håper på resultater! :)
 
Topp