Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kunde ønsker levert av... fjernet

spelley

Medlem
Har en kunde som syntes det er svært problematisk at jeg har skrevet: Levert av mittfirma | kopirett 2013 ... Nederst på nettsiden. Er det noen her som har vært borti samme? Hva gjorde dere, hva ville dere eventuelt ha gjort? Bare å gjøre det kunden ønsker å få saken ut av verden?
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er heller ingenting som heter "kopirett", det virker bare dumt å prøve å oversette et engelsk/amerikansk ord direkte på den måten.

Jeg har det med i kontrakten min at jeg skal ha med kreditering på sidene, og er det noen som vil fjerne det så forklarer jeg rett og slett at det naturligvis er mulig, men da må jeg ta litt mer betalt, siden det er mye verdt for meg å ha det der. Tror aldri jeg har hatt noen kunde som har krangla om det når jeg har forklart det sånn.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

SEOMannen

Medlem
Har selv opplevd det, men som TorsteinO sier så har det en verdi for deg å ha lenken / navnet ditt der. Derfor kan du levere til den prisen du leverer. I mitt tilfelle så gav jeg kunden en pris for å få det fjernet. Den ble godtatt :)
 

looper

Medlem
Jeg mener at en slik lenke egentlig ikke har noe for seg. I tillegg så bør man være oppmerksom på at dette kan potensielt skade deg, i GWG står det "Widely distributed links in the footers of various sites".

Det skal nok ganske mange lenker til, men husker spesielt en case jeg leste på dette. Riktignok så finner jeg ikke lenken....
 

ptomter

Medlem
I de jobbene jeg gjør, så spørr jeg om det går greit. Noen sier selfølgelig og andre sier helst ikke, og i de tilfellene er det ikke noe å diskutere. Jobben blir jo uansett betalt så dette er jo strengt tatt en form for egenreklame, og derfor mener jeg man burde også høre med kundene før man gjør dette som en form for vane. Skriver som regel bare "Av mittfirmanavn" på egen linje under Copyright siden det pleier som regel stå " Copyright Firmanavn av siden årstall"
 
Topp