Kunden har stort sett feil

picxx

Well-Known Member
Betyr nå egentlig "kunden har alltid rett" at kunden alltid har rett?

Det kan nok tenkes at uttrykket ble til en god stund før det var noe som hette internett. Om man f.eks. har en fysisk butikk er det jo greit å gi kunden rett, selv om han har feil, om det vil føre til et salg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Men du skulle hatt negativt ryktepoeng for å komme med så juicy sladder og så ikke å si hvem det gjelder :D

Hvis kunden ikke betaler de to regningene kunden har fått - som begge har gått over forfallsdato - kan det hende at jeg blir nødt til å offentliggjøre navnet til kunden for å advare andre (små) utviklere mot å gjøre en jobb for denne kunden.

----

Fikk en mail nå faktisk om dette med at jeg ikke hadde opplyst om at ved en sletting av en bruker så må man huske å lese instruksjonen wp gir deg:

"Peter, Jeg anser dette som din jobb enten å gjøre eller å informere om."

Jeg har dritlyst til å sende en sånn skittlang oppskrift av denne typen:

Hvordan logge seg inn i wordpress på 1-2-3:
1. Slå på datamaskinen. Be om hjelp til å finne "på"-knappen. Denne kan være merket "power". IKKE stikk en fyrstikk i øyet, det kan gjøre vondt.
2. Vent 10 minutter.
3. Nå har datamaskinen antagelig fått startet opp. Nå skal vi åpne nettleseren. Dette må du ha hjelp til, så ring microsoft på nr 900 xxx xxx. Husk å holde telefonen rett vei. Spør gjerne om hjelp for å ringe. Noter ned informasjonen du får.
4. Be om hjelp fra en person som ikke er et kjøtthue om å navigere nettleseren til adressen domene.com/wp-admin/
5. Ok. Husk å puste. Hvis du ikke puster dør du. Vi nevner dette siden du jo ikke kan tenke selv - og fordi vi har fått beskjed om å informere deg om viktige elementer ved bruk av webben. Å være i live er fundamentalt for å lykkes på internett.
6. Skriv inn brukernavn. Spør om hjelp.
7. Skriv inn passord. Spør om hjelp.
8. Be datakyndig person klikke på "log in". Husk å puste!
9. Hvis du nå ser et kjøtthue, så still ned kontrasten på skjemen slik at denne ikke fungerer som et speil. Pust ut. Be gjerne om hjelp til dette.
10. Du er nå logget inn i wordpress!!
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har dritlyst til å sende en sånn skittlang oppskrift av denne typen:

Hvordan logge seg inn i wordpress på 1-2-3:
1. Slå på datamaskinen. Be om hjelp til å finne "på"-knappen. Denne kan være merket "power". IKKE stikk en fyrstikk i øyet, det kan gjøre vondt.
2. Vent 10 minutter.
3. Nå har datamaskinen antagelig fått startet opp. Nå skal vi åpne nettleseren. Dette må du ha hjelp til, så ring microsoft på nr 900 xxx xxx. Husk å holde telefonen rett vei. Spør gjerne om hjelp for å ringe. Noter ned informasjonen du får.
4. Be om hjelp fra en person som ikke er et kjøtthue om å navigere nettleseren til adressen domene.com/wp-admin/
5. Ok. Husk å puste. Hvis du ikke puster dør du. Vi nevner dette siden du jo ikke kan tenke selv - og fordi vi har fått beskjed om å informere deg om viktige elementer ved bruk av webben. Å være i live er fundamentalt for å lykkes på internett.
6. Skriv inn brukernavn. Spør om hjelp.
7. Skriv inn passord. Spør om hjelp.
8. Be datakyndig person klikke på "log in". Husk å puste!
9. Hvis du nå ser et kjøtthue, så still ned kontrasten på skjemen slik at denne ikke fungerer som et speil. Pust ut. Be gjerne om hjelp til dette.
10. Du er nå logget inn i wordpress!!

Dette var dagens! :D
12 points to norway, og ryktepoeng :)
 

zapotek

Medlem
Det verste er du bare har kommet til wordpress på punkt 10, for å få en bavian av denne dimensjonen å skjønne resten så trenger du nok en 40 punkter til!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det verste er du bare har kommet til wordpress på punkt 10, for å få en bavian av denne dimensjonen å skjønne resten så trenger du nok en 40 punkter til!

Du har rett. Å skrive noe sånt ville tatt så lang tid at jeg måtte jo ha sendt opptil flere fakturaer til kunden, hehe.

TENK så sur kunden skulle blitt!!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tja, siste nytt er at kunden har blitt såpass ufyselig at jeg nesten er nødt til å offentliggjøre navnet for å advare andre i samme bransje. Kunden har akkurat bedt meg reise til hel**** og skal visst finne en annen for å gjøre ytterligere endringer som vi aldri har avtalt, aldri diskutert eller sett. Heller tvert imot faktisk. Vi var enige om å legge til rette for det stikk motsatte enn det kunden skal ha gjort nå..

Jaja. Kunden skal leie inn en annen. Hvis noen av dere utviklere får en henvendelse fra en dame som dere synes virker litt "rar", så kan dere sende meg en PM med navnet hennes - så kan jeg bekrefte eller avkrefte om det dreier seg om denne meget utfordrende kunden.

(trust me. Dere vil ikke jobbe for denne kunden.)
 

kongen

kongemedlem
Kan du ikke legge ut landsdel (bare fordi jeg er nysgjerrig)?

Jeg tipper det er nord for Dovre :eek:
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nei, det er nok snakk om en søring her, Kongen. Innbarka søring. Og ikke bare søring; jeg tipper sånn beste-vestkant også.

I Alta var det en gang en rik mann som hadde en kone som bare gikk rundt og klage og kjedet seg hele dagen. Så han kjøpte en butikk til henne, en klesbutikk, slik at hun skulle ha noe å gjøre og liksom holde kjeft. Butikken gikk med dundrende underskudd hvert år og hun dama satt i kafeen hele dagen.

Denne dama er nok litt av det samme. Rik mann trenger litt fred. Gi dama litt penger som hun kan leke med, så holder hun kjeft.
 
Topp