Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kvalitet på streaming

SolidHost

Medlem
De aller fleste i dag benytter enten en ekstern server til å gjøre om videoer til Flash eller har installert en FLV Video encoder (eller annen dekoder) lokalt på sin egen server for å gjøre samme konverteringen på egen server. Er flere måter å gjøre dette på. Mye kommer her an på hvor mye prosessor-kraft man evt. har og hvilken arbeidsmetodikk man velger. Dersom man f. eks. skal la brukere laste opp videoer, må man vel nesten benytte ett eller annet som gjør dette om til flash, da de fleste brukere lager film i .avi, .mpg eller annet format.

Annen løsning er jo å konvertere videoen lokalt om til flash før man evt. laster den opp, dersom man selv laster opp alle videoer.
 

Tonny Kluften

Administrator
SKjønner nesten.
Jeg skal streame en .mov video på 100-150 mb. fra egen server.
Det høres nesten enklest ut å konvertere den til flash før den lastes opp. Hva slags (gratis) program kan jeg bruke til dette?
Jeg gjorde forresten dette en gang i fjor, men flashvideoen ble av veldig dårlig kvalitet. Hvordan opprettholde kvaliteten?
 

onlyme

New Member
Har prøvd å finne en converter til mov filer selv, men kvaliteten er elendig. Ellers kan jeg gjøre det i goodies til hosten min.

Enkleste løsningen er kanskje å laste filen opp på en videoside som converterer alle filer til flv for så å laste den ned igjen etterpå.

Realplayer snapper stort sett filene fra de fleste.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
De fleste gratisprogrammer som kan konvertere til flash vil plassere en logo i hjørnet på videoen, akkurat som Youtube gjør dersom du laster opp hos dem. Om du er villig til og betale for ett program, kan kanskje Solidhost fortelle litt om hvordan Adobes Creative Suite fungerer.? Det hadde vært kjempegreier. :)
 

Fredrik

Medlem
Jeg lagde video selv i helgen på denne siden: Online showroom! Dette er avi filer på ca 100 mb. Så kjørte jeg det inn i Flash CS3 valgte skin til playeren og størrelse og litt andre settings. Filmen ble konvertert til .flv og størrelsen ble på ca 1,7-1,8 mb. Lastet så opp til server slik solidhost forklarte tidligere her. Da limer jeg bare inn en liten kodesnutt på undersiden jeg ønsker å ha det på og filmen laster da fra server. Jeg har feks lagt den ut på minikamera.no også. Jeg tror serveren er relativt rask. Det går i hvert fall hinsides raskt her der jeg sitter. Hele filen laster på ca 1-2 sekunder. Forøvrig dersom noen har tilbakemeldinger på både godt og vondt om mitt nye online showroom så si gjerne fra da dette er første test for meg.

@ brukernavn - Dersom du ønsker å lage slikt selv så trenger du Flash CS3. Det koster kanskje 10,000 kr for programmet eller du laster det ned fra xxx. Alternativt kan jeg lage dette for deg. Jeg vil bruke mellom 5-60 minutter litt avhengig av hva du vil ha laget. Jeg hoster dog ikke filene dine uten det må du gjøre selv.
 
Sist redigert:
Topp