Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Løsninger og priser for kortbetaling på nett

eplebiten

Medlem
Jeg bruker Dibs og Paypal. VISA/MasterC står for omtrent 90% av alt salg, men jeg kan ikke si noe om konverteringen mellom Dibs og PP ettersom PP står for en såpass liten andel. (For lite info til at jeg kan si noe om signifikans.)
 
Litt usikker på dette temaet selv.

Har en kompis som benytter Teller.
Avtalen med BBS mener jeg han sa kostet ca 2-2500,- (Engangssum) også kostet Teller ca 500,- pr mnd. Regner med at det er noe tillegg pr transaksjon osv, men litt usikker.
 

Grooo

Medlem
Vi bruker DIBS, har vel ikke tilgang på prisene her men tror også at det var en startavgift på rundt 2000 kr og så noen kr pr. transaksjon + en fast månedsavgift på 500 kr
 

eplebiten

Medlem
Geh har helt rett. Det er noe høyt, men det virker som at de fleste norske aktørene ligger på omtrent det samme prisleiet. Men de 500 er også inkludert 250 (tror jeg?) transaksjoner, men i tillegg til kommer det også en transaksjonsavgift til innløseren. (Jeg benytter Teller.)

Jeg vurderte også WorldPay (britisk) en stund, men transaksjonsavgiften ble for høy. 2Checkout ble bare pinlige da de hevdet at jeg solgte iPhone i Norge, men de viste da også at de ikke hadde sjekket siden tilstrekkelig. Noe de også innrømmet i ettertid. Noen småting til fra deres side gjorde at jeg forsvant 50$ fattigere, men jeg fant i hvertfall ut at 2Checkout var kanskje ikke den beste for meg.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
PBS er den rimligste innløseren ja..

Priser DIBS: Nordens førende leverandør af betalingsløsninger- DIBS Payment Services
Priser BBS NETAXEPT: Netthandel - Betalingsterminal

Teoretisk sett konverterer en korrekt oppsatt Paypal integrasjon bedre enn en norsk løsning da kunden slipper unna BANKID. Men har ingen tall på dette.

Om volumet er stort er Paypal dyrere enn en norsk løsning. Om volumet er lavt er Paypal rimligst da det ikke er noen mnd. kostnad eller etableringskostnad. Mener sist hørte tall på dette var skjæringspunktet på rundt 100 000,-

Paypal vil også føre til mindre "sikkerhet" for deg som selger, så om volumet er av betydning velger du kort sagt en norsk løsning.
 

eplebiten

Medlem
50 kroner for 1000 kr høres noe høyt ut for Teller. De tar vel en prosentsats på 2,6%. Med 50 kroner så snakker vi om 5%.
 

Kaudervelsk

Medlem
Vi bruker DIBS, har vel ikke tilgang på prisene her men tror også at det var en startavgift på rundt 2000 kr og så noen kr pr. transaksjon + en fast månedsavgift på 500 kr
Har også Dibs og fikk tilbud om ca det samme som du nevner her , men fikk en bedre pris til slutt . Tror jammen jeg fikk det uten å forhandle noe større jeg , men det er jo greit å vite at priser i mange tilfeller ikke trenger å være statiske i bedriftsmarkedet og at det går an å prøve å få en bedre pris , uten å måtte bytte forhandler :) .
 
Sist redigert:
Topp