Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lag på lag

namaste

Medlem
Hei!

Jeg har lest en del om lenkestrategi nå på hovedsaklig engelskspråklige forumer. Først av alt: jeg ønsker kun å drive med white hat SEO, eller i vertfall ikke gjøre noe som gjør at jeg står i fare for å bli kastet ut av indeksen. Jeg vil ikke stå i fare for å miste mine plasseringer.

Så, har jeg forstått det riktig nå om man skal "lag på lag" med lenker? At jeg for eksempel får 200 Social Bookmarking-lenker inn hver uke som peker til min side, og så lenker fra blogg kommentarer og forumprofiler til disse bokmerkene slik at de blir indeksert?

1. Risikerer jeg utestengelse fra Google om jeg gjennomfører dette?
2. Hvor høyt volum bør jeg ha for at dette skal få effekt?
3. Om jeg outsourcer hele operasjonen, vil det lønne seg?
4. Vil dette ha effekt, selv om siden min er norskspråklig?
 

Ole Avranden

utvandret
1. Nei
2. Kommer an på konkurransen i din nisje
3. Hvor mye er din tid verdt, og hvor mye koster det å kjøpe tjenesten?
4. Ja. (Men det er ikke en strategi jeg ville valgt. Jeg anser at tidsbruken ikke svarer til verdien disse lenkene gir.)
 

namaste

Medlem
Takk for svar.

2. Ah, det er ganske hard konkurranse. #2 som rangerer nå er et av de største forlagene, men jeg har ikke inntrykk av at de har jobbet særlig målrettet med det. #1 har jeg heller ikke inntrykk av har drevet med omfattende SEO, men har linker fra Norge.no osv som jeg vil tro veier ganske tungt.

3. Prisen er ikke så høy for opplegget jeg skisserte i første post. Totalen skal ligge rundt 75 dollar, og da med 200 SB-linker fordelt over 5 uker, med totalt 30 000 lenker pekende mot de fra bloggkommentarer osv.

4. Finnes det en bedre strategi?
 

Ole Avranden

utvandret
2. Da trenger du noe mer effektivt enn denne metoden...
3. Spam altså.
4. Jeg vil påstå at det finnes bedre måter å gjøre det på, men det er min mening :) Og særlig når du skisserer at det skal gjennomføres med spamteknikker.
 

Ole Avranden

utvandret
Det er dessverre ikke mulig å anbefale noe uten å vite mer om nettstedet, konkurrentene, tiden du har til rådighet, eventuelt budsjett dersom det skal kjøpes tjenester osv osv.

Men på generell basis må jeg vel si at du får enten det du betaler for, eller ser resultater av tiden du putter inn i det.
 

namaste

Medlem
Hmm... Ja, men kostnadsnivået i Norge er jo generelt ganske høyt. Regner vel med at tjenester jeg måtte betalt 20 - 30 tusen for i Norge burde kunne leveres langt rimeligere fra for eksempel en USA-basert tjenesteleverandør...
 

namaste

Medlem
Men det er vel bedre enn ingenting...? Jeg har ikke et budsjett som tillater norske priser. Er det noe som helst off-site SEO som kan få meg de-indeksert eller påvirke plasseringen i negativ forstand, eller er det bare å prøve seg frem med hva som fungerer / ikke fungerer?
 
Jeg hadde heller gjort jobben sjøl enn å ansette en eller annen spammer. Hadde en særdeles innbringende side som jeg var toskete nok til å sette vekk hos en fjomp nedi Europa et sted - spamma ihjæl hele skiten, og kosta meg, tja, 30k i måneden i tapte inntekter fordi siden ble sandboxa. Der har den vært i ganske nøyaktig ett år nå. Dyrtkjøpt lekse, men man lærer jo så lenge man lever. Hehe... :rolleyes: Forresten utrolig hvor "enkelt" offsite SEO kan være om gjør en bra jobb onsite.
 

KBleivik

Banned
Der har den vært i ganske nøyaktig ett år nå. Dyrtkjøpt lekse, men man lærer jo så lenge man lever. Hehe... :rolleyes: Forresten utrolig hvor "enkelt" offsite SEO kan være om gjør en bra jobb onsite.

Har du sent en reinkluderings anmodning:

Filing a reinclusion request

REINCLUSION REQUEST - Webmaster Central Help

forutsatt at den tjenesten fortsatt finnes.

For øvrig er Googles sandkasse noe annet enn et sted siter havner nå de straffes:

Penalties: How many are there?
 

namaste

Medlem
Jeg hadde heller gjort jobben sjøl enn å ansette en eller annen spammer. Hadde en særdeles innbringende side som jeg var toskete nok til å sette vekk hos en fjomp nedi Europa et sted - spamma ihjæl hele skiten, og kosta meg, tja, 30k i måneden i tapte inntekter fordi siden ble sandboxa. Der har den vært i ganske nøyaktig ett år nå. Dyrtkjøpt lekse, men man lærer jo så lenge man lever. Hehe... :rolleyes: Forresten utrolig hvor "enkelt" offsite SEO kan være om gjør en bra jobb onsite.

Så man kan bli kastet ut av indeksen ved at linken din spammes? :confused: Det virker jo litt urimelig. Hva om det er en konkurrent?

Og hva er denne "google dance" alle snakker om på de engelske forumene? Noen hevder det er et gammelt fenomen som ikke lenger eksisterer, og andre hevder hardnakket at resultatene fortsatt "danser" på bakgrunn av lag mellom de ulike serversentrene til Google. Noen som vet?
 

KBleivik

Banned
Så man kan bli kastet ut av indeksen ved at linken din spammes? :confused: Det virker jo litt urimelig. Hva om det er en konkurrent?
Det skal ikke gå an for en konkurrent å ødelegge sidene dine, men likmanipulering som triangulær eller n-angulær lenking har vært forbrundet med spam og behandlet som det. Selger du lenker uten rel="nofollow", kan du miste retten til å distribuere PR. Den som kjøper lenken mister dermed stemmen som lenken representerer. Noen hevder at det bare er selger som straffes direkte. Der finnes nok de som kjøper og selger lenker uten rel="nofollow" og uten at det merkes. Det hevdes jo at noen er fattige og ærlige, og det er nettopp grunnen til at de er fattige.:)

Og hva er denne "google dance" alle snakker om på de engelske forumene? Noen hevder det er et gammelt fenomen som ikke lenger eksisterer, og andre hevder hardnakket at resultatene fortsatt "danser" på bakgrunn av lag mellom de ulike serversentrene til Google. Noen som vet?
Google dansen er vel historie. Selvsagt vil brukere oppleve at posisjonene deres endres på søke resultat sidene. Jeg har oppdaget en ikke lineær nyhetseffekt. Det skal ikke så stor anstrengelse til for å bringe en side til toppen, men det kreves større anstrengelser for å få den til å stå på toppen.
 

namaste

Medlem
Det skal ikke gå an for en konkurrent å ødelegge sidene dine, men likmanipulering som triangulær eller n-angulær lenking har vært forbrundet med spam og behandlet som det. Selger du lenker uten rel="nofollow", kan du miste retten til å distribuere PR. Den som kjøper lenken mister dermed stemmen som lenken representerer. Noen hevder at det bare er selger som straffes direkte. Der finnes nok de som kjøper og selger lenker uten rel="nofollow" og uten at det merkes. Det hevdes jo at noen er fattige og ærlige, og det er nettopp grunnen til at de er fattige.:)

Så... Da vil jeg ikke straffes for å betale noen for å spamme, eneste jeg risikerer er å tape pengene?
 
Topp